VW Eos 2006 - σήμερα
Μπορεί η VW να μην μπήκε πρώτη στην κατηγορία των κουπέ-κάμπριο, με το Eos όμως έφτιαξε το καλύτερο του είδους
Πώς είναι;
Το VW Eos παρουσιάστηκε το 2006. Το κλασάτο για την κατηγορία κουπέ-κάμπριο συνδυάζει τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους. Με την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή που ενσωματώνει και ηλεκτρική ηλιοροφή μπορείς να κινηθείς όπως λαχταρά η ψυχή σου: κάμπριο, με ανοιχτή την ηλιοροφή, με ανασηκωμένη την ηλιοροφή ή κουπέ. Και όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στην πλειονότητά τους τα κάμπριο θυσιάζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά για την εμφάνιση. Αλλά όχι στο Eos. Πατά πολύ καλά στο δρόμο και η ακαμψία του βρίσκεται σε πραγματικά υψηλό επίπεδο. Ανάλογα μάλιστα και με τον κινητήρα που θα επιλέξεις, μπορείς να έχεις μέχρι και σπορ επιδόσεις.
Το Eos μπορεί να παίξει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου για την οικογένεια: Διαθέτει τέσσερις ευρύχωρες θέσεις και με την οροφή κλειστή το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων είναι επαρκές (με ανοιχτή 205 λίτρα).
Η κατασκευή της καμπίνας βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο της VW, με ποιοτικά υλικά και πολύ καλό μοντάρισμα. Το Eos διαθέτει ακόμα πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ολοκληρώνοντας έτσι ήδη κατά τα άλλα πολυτάλαντο μοντέλο.
Ποιο να προτιμήσω;
Όταν ξεκίνησε την εμπορική του διάθεση το Eos προσφερόταν με τέσσερις κινητήρες: Έναν 1.6, δύο 2λιτρους και έναν 3.2 V6 με απόδοση 115, 150 ή 200 και 250 ίππους αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες εκτός του 3.2 V6 είναι άμεσου ψεκασμού, ενώ ο 2λιτρος των 200 ίππων είναι τούρμπο. Το 2008, ο 1.6 FSI των 115 ίππων αντικαταστάθηκε από τον 1.4 TSI των 122 ίππων, οι δύο 2λιτροι από τον 1.4 TSI των 160 ίππων και ο 3.2 καταργήθηκε.
Από πλευράς εξοπλισμού, δεν υπάρχουν διαφορετικές επιλογές. Όλα τα μοντέλα ξεκινήσουν από ένα βασικό επίπεδο εξοπλισμού και στην συνέχεια ο αγοραστής προσέθετε ότι ήθελε έξτρα. Αυτός ο εξοπλισμός είναι πλήρης σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα, περιλαμβάνοντας μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, ABS, ESP, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ρυθμιζόμενα σε ύψος εμπρός καθίσματα, ράδιο CD με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3, δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16’’.
Κόστος χρήσης
Όλα τα μοντέλα της VW που διαθέτουν κινητήρα άμεσου ψεκασμού FSI, ακόμα και οι τούρμπο TFSI, έχουν το χάρισμα να καταναλώνουν λίγο όταν δεν πιέζονται. Και παρότι το Eos έχει φορτωθεί παραπανίσια κιλά της δομικής ενίσχυσης και του μηχανισμού της οροφής, και πάλι είναι από τα πιο οικονομικά στην κατηγορία.
Επίσκεψη στο συνεργείο χρειάζεται κάθε 15.000 km ή μια φορά το χρόνο για αλλαγή λαδιών και γενικό service κάθε 30.000 ή κάθε 2 χρόνια.
Τιμή
Το κουπέ κάμπριο της VW δεν είναι το φθηνότερο μοντέλο που θα βρείτε στην αγορά μεταχειρισμένου. Είναι όμως το καλύτερο της κατηγορίας και θα το βρείτε σε πληθώρα μιας και έχουν πουληθεί πάρα πολλά στην χώρα μας. Η τιμή ξεκινά από τα 8.000 ευρώ και φτάνει μέχρι 18.500 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα και την χρονολογία.
Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Eos;
Μηχανισμός οροφής: Ελέγξτε την λειτουργία της, υπάρχουν αναφορές για δυσλειτουργίες
Κλιματισμός: Σε μερικά μοντέλα παρουσιάστηκε πρόβλημα, δοκιμάστε τον
Τσιμούχες οροφής: Υπάρχουν αναφορές ότι μπορεί να κάνουν καλά την δουλειά τους, ακολουθήστε την συντήρηση που προβλέπει ο κατασκευαστής για αυτές
Ηλ. παράθυρα: Επιθεωρήστε την λειτουργία όλων των ηλεκτρικών ευκολιών