Toyota Yaris 2005 - 2011
Το Toyota Yaris 2ης γενιάς στο μικροσκόπιο του drive.gr
Η δεύτερη γενιά του Yaris μεγάλωσε σε διαστάσεις, αλλά δεν άλλαξε σχεδιαστική ταυτότητα. Παραμένει ένα κόμπακτ διαστάσεων σουπερμίνι με έξυπνες αναλογίες. Είναι ευκολοδήγητο, έξυπνα σχεδιασμένο και δεν πρόκειται να παραξενέψει κανέναν με το ποιόν του.
Στο δρόμο δεν ενθουσιάζει ιδιαίτερα, κινείται με ασφάλεια και προσφέρει καλή άνεση. Συγκρίνοντάς το πάντως με τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, όπως το Opel Corsa και το VW Polo, θα θέλαμε λιγότερο θόρυβο –ειδικά στο ταξίδι- από τον αέρα και τον δρόμο.
Στο βασικό εξοπλισμό ασφάλειας θα βρείτε στοιχεία όπως το ABS με EBD και τους μετωπικούς αερόσακούς, ενώ στην αμέσως πλουσιότερη έκδοση θα βρείτε και πλευρικούς αερόσακους. Υπάρχουν και εκδόσεις με αερόσακους οροφής και γονάτων οδηγού. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, απέσπασε πέντε αστέρια για την προστασία των επιβατών και τρία για την προστασία των πεζών.
Το Yaris είναι ένα από τα μικρότερα μοντέλα της κατηγορίας του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η καμπίνα είναι στενάχωρη. Απεναντίας είναι από τις πιο ευρύχωρες σε σουπερμίνι, δείχνοντας την προσοχή στην εκμετάλλευση του εσωτερικού. Δύο ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στις πίσω θέσεις και οι μπροστινοί θα εκτιμήσουν την ορατότητα που προσφέρουν τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματά τους.
Σε υψηλό επίπεδο είναι και η πρακτικότητα της καμπίνας, καθώς το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και όταν αναδιπλωθεί δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Ποιο να προτιμήσω;
Όταν ξεκίνησε την εμπορική διάθεσή του ο υποψήφιος αγοραστής μπορούσε να επιλέξει μεταξύ τριών μοτέρ: Ένα 3κύλινδρο 1.000άρι, έναν 1.3 και έναν τουρμποντίζελ 1,4 λίτρων με απόδοση 69, 87 και 90 ίππους αντίστοιχα. Το 2009 υπέστη ανανέωση, με σημαντικότερη αλλαγή το νέο κινητήρα 1.33 των 101 ίππων, το επίσης νέο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα stop/start του μοτέρ που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Καλύτερη είναι και η συναρμογή στην καμπίνα του. Θα το αναγνωρίσετε από την νέα μάσκα, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα ελαφρώς διαφορετικά φανάρια εμπρός και πίσω.
Από πλευράς εξοπλισμού, η βασική έκδοση Base (1.0 3θυρο ή 5θυρο) περιλαμβάνει μετωπικούς αερόσακους, ABS με EBD, κλιματισμό και κεντρικό κλείδωμα. Ακολουθούν οι εκδόσεις Terra (1.0) και Luna (1.3), διαθέσιμες με τρεις ή πέντε πόρτες. Ο εξοπλισμός τους περιλαμβάνει επιπλέον πλευρικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, τηλεχειρισμό για το κεντρικό κλείδωμα, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και ρύθμιση σε ύψος, και ράδιο-CD. Η Sol, διαθέσιμη με οποιονδήποτε συνδυασμό αμαξώματος και κινητήρα, προσθέτει αερόσακους οροφής, αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, δερμάτινο τιμόνι με ρύθμιση απόστασης, δερμάτινο επιλογέα και ράδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι. Τέλος, η Sol Plus (1.3, 3θυρο και 5θυρο), διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, είσοδο χωρίς κλειδί, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.
Κόστος χρήσης
Οι κινητήρες βενζίνης διαθέτουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-I και είναι από τους πιο οικονομικούς στην κατηγορία. Με την ανανέωση έγινε ακόμα πιο οικονομικό, χάρη σε μικροβελτιώσεις για μείωση των τριβών και το σύστημα stop-start.
Επίσκεψη στο συνεργείο χρειάζεται κάθε 15.000 km ή μια φορά το χρόνο για αλλαγή λαδιών και γενικό service κάθε 30.000 ή κάθε 2 χρόνια.
Τιμή
Στην αγορά υπάρχει πληθώρα μοντέλων, καθώς το Yaris είναι από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα. Η τιμή ξεκινά λίγο πάνω από τα 5.500 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 12.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα και την έκδοση εξοπλισμού.
Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Yaris;
Συμπλέκτης: Υπάρχει το ενδεχόμενο να έχει φάει τα ψωμιά του ή και να θορυβεί. Ελέγξτε το
Καμπίνα: Υπάρχει το ενδεχόμενο να έχει σπάσει η λαβή της θήκης του συνοδηγού και του οδηγού.
Φρένα: Τα φρένα του Yaris κάνουν θόρυβο, αλλά δεν επηρεάζεται η αποτελεσματικότητά τους. Καλό θα είναι να δείτε εάν έχει και φαγωμένες δισκόπλακες
Αερόσακοι: Βεβαιωθείτε ότι δεν ανάβει κάποια λυχνία ελέγχου των αερόσακων