FIAT 500 2007 – σήμερα
Οι Ιταλοί μηχανικοί και κυρίως οι σχεδιαστές έκαναν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά. Δημιούργησαν ένα μικρό αυτοκίνητο που πραγματικά σου φτιάχνει το κέφι
Πώς είναι;
Εξωτερικά, όπως είναι αυτονόητο η δεύτερη γενιά του μοντέλου παραπέμπει στην πρώτη. Αυτό ακριβώς είναι και το δυνατό του χαρτί, αφού σου φτιάχνει την διάθεση με τη ρετρό εμφάνισή του, ενώ το γεμάτο λεπτομέρειες εσωτερικό του τονίζει ακόμη πιο πολύ το στυλ και το χαρακτήρα του. Η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο, με τα χειριστήρια να βρίσκονται στη σωστή θέση και να έχουν στην πλειονότητά τους ποιοτική λειτουργία. Το γεγονός ότι βασίζεται στο πάτωμα της δεύτερης γενιάς του Panda, υπόσχεται μια ευρύχωρη για την κατηγορία καμπίνα. Αυτό ισχύει μόνο για οδηγό και συνοδηγό όμως, αφού πίσω επιβάτρες με μέτριο ύψος θα βολευτούν οριακά. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών των 185 λίτρων είναι ικανοποιητικός για τα ψώνια ή ένα κοντινό ταξίδι 2 ατόμων. Οι θήκες για μικροπράγματα είναι επαρκείς σε πλήθος, θα θέλαμε πάντως το ράφι του συνοδηγού να είχε κάλυμμα και μεγαλύτερη χωρητικότητα. Θα θέλαμε επίσης ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, αφού το αποκλειστικά 3θυρο αμάξωμα την περιορίζει και επηρεάζει την πρακτικότητα. Στον τομέα της ποιότητας και της συναρμογής των υλικών πάντως, το 500 δικαιολογεί την τσουχτερή του τιμή με ποιοτικά υλικά, στιβαρή συναρμολόγηση και προσοχή στην λεπτομέρεια.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αν και το 500 βασίζεται στην πλατφόρμα και τα μέρη του Panda δεύτερης γενιάς, το πλαίσιο έχει δεχθεί επιπλέον ενισχύσεις. Διαθέτει επίσης νέες ζώνες παραμόρφωσης, ώστε να εξασφαλίσει βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές του Euro NCAP.
Ποιο να προτιμήσω;
Η εμπορική διάθεση της δεύτερης γενιάς του 500 ξεκίνησε στα τέλη του 2007 και προσφερόταν με τρεις εκδόσεις κινητήρα. Ο βασικός βενζινοκινητήρας ήταν ο 1.2 των 69 ίππων και ακολουθούσε ο 1.4 των 100. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων η επιλογή ήταν μία και άκουγε στο όνομα 1.3 MJT με 75 ίππους. Το 2010 η γκάμα των κινητήρων εμπλουτίστηκε από τον 0.9 Twinair Turbo κινητήρα των 85 ίππων. Ο 1.3 MJT των 75 ίππων αντικαταστάθηκε από το 1.3 MJT (MultiJet II) των 95 ίππων, ενώ όλες οι εκδόσεις κινητήρα εφοδιάστηκαν με σύστημα stop/start.
Από την βασική κιόλας έκδοση εξοπλισμού, την Pop, προσφέρονται 7 αερόσακοι (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ABS με EBD, ISOFIX, κλιματισμό, ράδιο-CD με MP3 και αρκετές ηλεκτρικές ευκολίες. Οι εκδόσεις με τον 1.4 16v και τον 1.3 MJT διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP).
Κόστος χρήσης
Παρά το γεγονός ότι τα Fiat δεν φημίζονται για την μικρή απαξίωσή τους, το 500 έχει δική του καμπύλη απαξίωσης και αργεί να χάσει την αξία του. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα το βρείτε με χαμηλή τιμή στην αγορά μεταχειρισμένου. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε λογικό πλαίσιο και η συντήρηση έχει λογικά διαστήματα και κόστος.
Τιμή
Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν αρκετά μοντέλα, από βασικού εξοπλισμού μέχρι πλούσια. Η τιμή ξεκινά από τα 7.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 13.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, τον εξοπλισμό και την χρονολογία.
Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός 500;
Εσωτερικό: Μπορεί να υπάρχουν τριγμοί καθώς και να έχουν φύγει και από τη θέση τους κάποια κομμάτια πλαστικού ή υφάσματος. Αποφύγετε τέτοια αυτοκίνητα
Χρώμα: Το χρώμα μπορεί να χάσει την γυαλάδα του ή και να σημαδευτεί εύκολα, ιδιαίτερα στο μαύρο και το κόκκινο χρώμα. Ελέγξτε το
Πετρελαιοκινητήρας: Υπάρχει το ενδεχόμενο να ανάβει το λαμπάκι του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να επισκεφθεί άμεσα ένα επίσημο συνεργείο