
GP Ιαπωνίας, FP1 & FP2: Vettel, Hamilton και βροχή οι πρωταγωνιστές
Η δυνατή βροχή στην πίστα της Suzuka περιόρισε δραστικά τις ελεύθερες δοκιμές, ιδιαίτερα τη δεύτερη περίοδό τους.


Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari ήταν ο ταχύτερος στην FP1, μπροστά από τον Lewis Hamilton με τη Mercedes, σε μια περίοδο που διακόπηκε λόγω μιας σφοδρής σύγκρουσης του Carlos Sainz.
To 1’ 29” 126 του Vettel σημειώθηκε λίγο μετά τη διακοπή για το ατύχημα του Sainz, που συνέβη γύρω στο 50ό λεπτό της 90λεπτης περιόδου.
Ο Ισπανός της Toro Rosso, έτσι κι αλλιώς θα ξεκινήσει από πίσω λόγω αλλαγής μερών του κινητήρα του, έχασε ξαφνικά τον έλεγχο στην έξοδο της φουρκέτας κι έπεσε κατευθείαν στα προστατευτικά λάστιχα, φράζοντας την πίστα.
Όταν οι δοκιμές ξανάρχισαν, ενώ απέμεναν 23 λεπτά, η Ferrari έστειλε και τους δύο οδηγούς της στην πίστα με τα super-soft λάστιχα. Ο Vettel, που ήδη με τα soft ήταν ταχύτερος από τον Hamilton με τα super-soft, βελτίωσε το χρόνο του Βρετανού κατά 0,211” για να μπει επικεφαλής του πίνακα των χρόνων.
Η δυνατή μπόρα στα τελευταία 10 λεπτά της περιόδου σήμαινε ότι ο χρόνος του Vettel δεν μπορούσε πλέον να απειληθεί από κανένα.
Ο Hamilton, που φορούσε το νέο αεροδυναμικό πακέτο το οποίο είχε αποφύγει να χρησιμοποιήσει στη Μαλαισία, ήταν μπροστά για μεγάλο μέρος της FP1, εναλλασσόμενος στην κορυφή των χρόνων με τον team-mate του, τον Valtteri Bottas, ενώ όλοι φορούσαν τα soft λάστιχα.
Ο Daniel Ricciardo φόρεσε τα super-soft στη Red Bull και ήταν ο πρώτος που κατέβηκε το 1’ 30”, πριν τον ξαναπεράσει ο Hamilton που είχε βάλει και αυτός τα super-soft. Το 1’ 29” 377 του Βρετανού παρέμεινε μέχρι να το βελτιώσει τελειωτικά ο Vettel.
O Ricciardo ήταν τελικά 3ος, 0,375” πίσω από τον Vettel, αλλά ένα δέκατο μπροστά από τον Kimi Raikkonen. Ακολούθησαν οι Bottas και Max Verstappen που είχαν και οι δύο τις «στιγμές» τους στην πίστα. “Best of the rest” o Esteban Ocon με τη Force India.
Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών λίγο έλλειψε να ματαιωθεί λόγω της βροχής. Μόνο πέντε οδηγοί έκαναν χρονομετρημένο γύρο και ταχύτερος ήταν ο Hamilton.
Οι οργανωτές καθυστέρησαν την έναρξη της FP2 λόγω της βροχής, η οποία τελικά σταμάτησε ενώ απέμεναν 45 λεπτά δοκιμών.
Κάποιοι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με τα λάστιχα βροχής κι έκαναν γύρους εγκατάστασης, αλλά πολλοί δεν βγήκαν καθόλου ώστε να φυλάξουν τα full-wet λάστιχα για αύριο ή μεθαύριο.
Οι δύο οδηγοί της Force India όμως βγήκαν και χρονομετρήθηκαν, με τον Ocon να είναι ο ταχύτερος πριν τον περάσει τελικά ο Hamilton. Οι Massa και Stroll με τις Williams ήταν οι μόνοι άλλοι που σημείωσαν χρόνο.
Οι μηχανικοί της Toro Rosso κατάφεραν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Sainz μετά το ατύχημα στην FP1 και ο Ισπανός βγήκε στην πίστα για δοκιμαστικό γύρο ενώ απέμεναν 20 λεπτά για να λήξει η περίοδος.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΗ SUZUKA:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m29.166s | - | 23 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m29.377s | 0.211s | 29 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m29.541s | 0.375s | 27 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m29.638s | 0.472s | 22 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m30.151s | 0.985s | 30 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m30.762s | 1.596s | 26 |
7 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m30.899s | 1.733s | 22 |
8 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m30.974s | 1.808s | 24 |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m31.032s | 1.866s | 22 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1m31.202s | 2.036s | 24 |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m31.216s | 2.050s | 15 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m31.235s | 2.069s | 19 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m31.530s | 2.364s | 23 |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m31.602s | 2.436s | 22 |
15 | Jolyon Palmer | Renault | 1m31.757s | 2.591s | 22 |
16 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m31.912s | 2.746s | 20 |
17 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m32.252s | 3.086s | 14 |
18 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 1m32.501s | 3.335s | 18 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1m32.897s | 3.731s | 29 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m33.397s | 4.231s | 28 |
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΗ SUZUKA:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m48.719s | - | 4 |
2 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m49.518s | 0.799s | 3 |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m51.345s | 2.626s | 3 |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m52.146s | 3.427s | 3 |
5 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m52.343s | 3.624s | 4 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | - | - | 1 |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | - | - | 1 |
8 | Jolyon Palmer | Renault | - | - | 1 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | - | - | 3 |
10 | Sebastian Vettel | Ferrari | - | - | 1 |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | - | - | 2 |
12 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | - | - | 2 |
13 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | - | - | 1 |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | - | - | 1 |