
Πώς το Xiaomi SU7 κατάφερε να «σκοτώσει» την Porsche Taycan;
To Xiaomi SU7 πούλησε 6,5 φορές περισσότερο από την Porsche Taycan. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, το Xiaomi SU7 Ultra κατέρριψε την καλύτερη επίδοση αυτοκινήτου παραγωγής στο διεθνές αυτοκινητοδρόμιο της Σαγκάης. Για την ακρίβεια, ήταν 1,3” ταχύτερο από τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, την ξακουστή Porsche Taycan Turbo GT.
Όμως, η κρίση της Porsche στην Κίνα ξεπερνά κατά πολύ το ποιος θα κατσικωθεί στην πρώτη θέση στο βάθρο μιας κινεζικής πίστας. Τα νούμερα είναι αμείλικτα: Τη χρονιά που μας πέρασε, πουλήθηκαν 21.000 Porsche Taycan, ενώ τα Xiaomi SU7 έφτασαν τις 135.000 ταξινομήσεις. Δύο μικρές λεπτομέρειες: Το κινεζικό μοντέλο άρχισε να πωλείται τον Απρίλιο, ενώ η Taycan -προφανώς- και τους 12 μήνες του έτους. Να το κάνουμε ακόμα χειρότερο; Το SU7 πωλείται μόνο στην Κίνα, ενώ η Porsche σε όλο τον πλανήτη. Παρόλα αυτά, η αναλογία τους είναι 1/6,5.
Πόσο λιγότερες Taycan θα είχαν πουληθεί παγκοσμίως, αν το SU7 μπορούσε να βγει έξω από την κινεζική επικράτεια;
Για χρόνια, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται στην Κίνα για ένα τεράστιο κομμάτι των εσόδων τους. Αλλά τώρα οι ντόπιοι αγοραστές απορρίπτουν όλο και περισσότερο τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις υπέρ των μοντέλων κινεζικής επωνυμίας. Η Porsche απέχει πολύ από το να είναι η μόνη δυτική εταιρεία που έχει πάθει ζημία, αλλά η περίπτωσή της είναι χαρακτηριστική. Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28% το 2024 κι οι παραδόσεις της -άλλοτε εξαιρετικά δημοφιλούς- Taycan μειώθηκαν σχεδόν στο μισό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Xiaomi SU7 ξεπέρασε σε πωλήσεις το Model 3 στην Κίνα
Καταρχας είναι θέμα τιμής. Το Ultra προσφέρει 1.548 ίππους και κοστίζει μόλις €105.000. Το λες και χάρισμα. Με τα χρήματα που κοστίζει η βασική Taycan Turbo GT εκεί, αγοράζεις δυόμισι Ultra. Αλλά το πρόβλημα για τους Δυτικούς είναι βαθύτερο. Σε άλλες αγορές, η Porsche μπορεί επί του παρόντος να βασιστεί στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας, που καλλιεργήθηκε μέσα από δεκαετίες αγωνιστικής εμπλοκής. Αυτό δεν αγγίζει τόσο τους Κινέζους, αφενός γιατί η Porsche δεν έχει παρουσία στην αγορά τους επί 70+ χρόνια.
Αφετέρου, διότι οι ντόπιοι καταναλωτές εκτιμούν πολύ περισσότερο την τεχνολογία και την καινοτομία, παρά την οδηγική απόλαυση και το αγωνιστικό pedigree. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο έντονο, από τη στιγμή που τα σεντάν θεωρούνται η επιλογή του ψαγμένου νέου κι όχι του μεσήλικα, όπως στη Δύση. Το 2021, οι αγοραστές Taycan στην Κίνα είχαν μέσο όρο ηλικίας μόλις 33 ετών! Προσώρας, δεν μπορούμε ακόμα να αγοράσουμε μια Porsche με σύστημα αυτόνομης οδήγησης hands-off Επιπέδου 2. Την ίδια στιγμή, το Xiaomi SU7 είναι εξοπλισμένο με προηγμένα lidar, ραντάρ και κάμερες που του επιτρέπουν να παρκάρει μόνο του. Δες εδώ την κινεζική μπερλίνα να ελίσσεται αυτόνομα σε ένα γκαράζ πολλαπλών επιπέδων στάθμευσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Taycan Turbo GT, το πρώτο μοντέλο που σπάει τα 2” στο 0-60 mph
Οι Δυτικοί έχουν μείνει πίσω στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Δεν έδωσαν τη δέουσα σημασία και δεν επένδυσαν εγκαίρως, γιατί επιθυμούσαν να διατηρήσουν την οδηγοκεντρική φήμη που κέρδισαν με κόπο μέσα από τους αγώνες. Δεν θα δούμε ποτέ μία Porsche, μία Ferrari ή μία Lamborghini να διαφημίζει πώς το υπεραυτοκίνητό της γυρίζει αυτόνομα μια πίστα. Η BYD το έκανε την περασμένη εβδομάδα με το Yangwang U9.
Αλλά οι Κινέζοι αγοραστές είναι πραγματιστές και κατανοούν καλύτερα τις πραγματικές τους ανάγκες από τους Δυτικούς. Συνειδητοποιούν ότι το συντριπτικό μέρος του χρόνου τους πίσω από το τιμόνι αναλώνεται στο μποτιλιάρισμα ή σε βαρετές μετακινήσεις κι όχι στο Nürburgring. Οπότε εκτιμούν μεν τις επιδόσεις, αλλά ευχαρίστως θα χαλαλίσουν ένα ποσοστό οδηγικής αρτιότητας για να αποκτήσουν την ηλεκτρική τους μπερλίνα μισοτιμής. Και φορτωμένη με πιο προηγμένα βοηθήματα που θα τους διευκολύνουν στην καθημερινότητά τους.