Peugeot: Οι πρώτες επίσημες τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες
Δείτε τις τιμές κατανάλωσης που ανακοινώθηκαν για το Peugeot 2008 και όπως αναμενόταν απέχουν πολύ από τις καθιερωμένες εργαστηριακές.
Η Peugeot ανακοίνωσε τις τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες για το νέο 2008 crossover, το οποίο είναι το δεύτερο μοντέλο της μετά το 308 που υποβλήθηκε στις νέες αυτές δοκιμές.
Η Peugeot, μαζί με τις αδελφές φίρμες Citroën και DS, είχαν γνωστοποιήσει πριν λίγο καιρό την πρόθεσή τους να είναι οι πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη που θα ανακοίνωναν τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, σε μια προσπάθεια να καλύψουν το κενό αξιοπιστίας που δημιουργεί η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην πραγματική κατανάλωση που βλέπουν οι πελάτες και την πολύ αισιόδοξη που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Οι νέες τιμές δημοσιεύονται δίπλα στις επίσημες της ΕΕ, οι οποίες πρέπει δια νόμου να γνωστοποιούνται στους αγοραστές.
Όπως και για το 308, έτσι και για το 2008 οι τιμές δείχνουν καθαρά πόσο διαφέρει η κατανάλωση που ανακοινώνεται επίσημα από εκείνη που μετριέται σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι εκδόσεις του 2008 είχαν κατανάλωση αρκετά μεγαλύτερη, με την έκδοση ντίζελ 1.6 BlueHDi των 120 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη διαφορά.
Οι δοκιμές της Peugeot έβγαλαν κατανάλωση 5,2 lt/100km για την παραπάνω έκδοση του 2008, τιμή που είναι κατά 1,5 lt/100km μεγαλύτερη από την επίσημη εργαστηριακή στον κύκλο NEDC. Αντίστοιχη διαφορά εμφάνισαν και οι καταναλώσεις της έκδοσης 1.6 BlueHDi 100. Λίγο καλύτερα πήγαν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 PureTech των 120 και των 82 PS, με την κατανάλωση της πρώτης να αυξάνεται κατά 1,2 lt/100km στα 4,8 lt/100km (από τα 3,6) και της δεύτερης να αυξάνεται κατά 0,9 lt/100km, από τα 4,0 στα 4,9 lt/100km.
Λίγο καιρό πριν είχαν διαπιστωθεί διαφορές της τάξης των 30% έως 40% ανάμεσα στις πραγματικές και τις εργαστηριακές καταναλώσεις τριών μοντέλων της PSA με τον κινητήρα ντίζελ 1.6 BlueHDi: του Peugeot 308, του Citroën C4 Grand Picasso και του DS3. Για παράδειγμα, το 308 είχε κατανάλωση 5,1 lt/100km στο νέο κύκλο δοκιμών, έναντι 5,0 lt/100km που είχαν μετρήσει οι πελάτες και μόλις 3,2 lt/100km που είναι η επίσημη μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις νόρμες τις Ε.Ε.
Οι Peugeot λέει ότι οι μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες γίνονται σε μια διαδρομή 96 km που περιλαμβάνει πόλη, επαρχιακό δρόμο και αυτοκινητόδρομο. Στις δοκιμές χρησιμοποιούνται επαγγελματίες και ερασιτέχνες οδηγοί, που δεν εργάζονται στην Peugeot, ώστε τα αποτελέσματα να είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερα.
Η διαδικασία των δοκιμών εκπονήθηκε σε συνεργασία με τρεις μη κυβερνητικές οργανώσεις: την Transport and Environment, την France Nature Environment και την Bureau Veritas.
«Φτιάξαμε μια ισχυρή διαδικασία που θα δώσει πλήρη διαφάνεια στους πελάτες μας», είπε ο πρόεδρος του PSA Group, Carlos Tavares. «Αυτός ο νέος κύκλος δοκιμών θα είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικός της πραγματικής κατανάλωσης που θα έχει ο πελάτης.
«Το Dieselgate της VW δημιούργησε μεγάλη ανησυχία στην εταιρεία μας. Είμαστε οι πρωτοπόροι του κλάδου στην οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές των ντίζελ, οπότε, αν γίνει κάτι που χαλάει την εμπιστοσύνη των αγοραστών, είναι πολύ ανησυχητικό.
«Θέλουμε να δείξουμε ότι είμαστε ανοιχτοί, να δείξουμε αυτοπεποίθηση. Δεν θέλουμε να μας συγχέουν με τους Γερμανούς ανταγωνιστές μας σε αυτό το θέμα, και οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες είναι ένας τρόπος να το δείξουμε».
Η PSA υποστηρίζει ότι η δοκιμή έχει επαναληψιμότητα και αξιοπιστία, παρότι βασικές μεταβλητές όπως ο άνεμος, η θερμοκρασία και το οδηγικό στιλ δεν ελέγχονται όπως στο εργαστήριο. Η εκκίνηση με κρύο κινητήρα, κατά την οποία η κατανάλωση είναι μεγάλη, «υπολογίζεται» τεχνητά στο αποτέλεσμα, ενώ οι δοκιμές δεν γίνονται αν η ταχύτητα του ανέμου υπερβαίνει κάποιο όριο.
Η δοκιμή παρακολουθείται με GPS και αν το οδηγικό στιλ ή η πυκνότητα της κυκλοφορίας ξεπεράσουν τα αποδεκτά όρια, η δοκιμή ακυρώνεται. Οι δοκιμές ελέγχονται από την Bureau Veritas, εταιρεία συμβούλων που ειδικεύεται στην επιθεώρηση και την πιστοποίηση.
Ο Pierre-Yves Etiennay, υπεύθυνος Τύπου της Peugeot, πρόσθεσε: «Σκοπεύουμε να δοκιμάσουμε όλη την γκάμα μας και να δημοσιεύσουμε τα νούμερα, βοηθώντας έτσι τον κόσμο να κάνει πιο σωστή επιλογή. Τα επόμενα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν γύρω στον Ιούλιο. Είμαστε οι πρώτοι που κάνουμε τέτοιου είδους δοκιμές, κι αυτό είναι σπουδαίο. Όμως ελπίζουμε να μας ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές».
Η ΜΗΚΥΟ Transport and Environment είναι ένα περιβαλλοντικό λόμπι που πρωτοστάτησε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate, και ο επικεφαλής της, Greg Archer, βοήθησε στην εκπόνηση της νέας δοκιμής. Η T&E λέει ότι δεν πληρώθηκε για τη δουλειά της.
«Είχαμε κάποιες διαφορές με την PSA στη μεθοδολογία, αλλά πιστεύουμε ότι αυτή η νέα δοκιμή έχει πολύ καλό συσχετισμό με την πραγματικότητα», είπε ο Archer.
Η PSA θα χρησιμοποιήσει αυτή τη δοκιμή και για να βγάλει τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οι οποίες θα γίνουν υποχρεωτικές δια νόμου, σύμφωνα με την παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2017.
Σύμφωνα με την T&E, η δοκιμή της PSA θα παρουσιάζει διαφορές της τάξης του 20% με τη μέση κατανάλωση κατά WLTP.