Microlino, το σύγχρονο ηλεκτρικό Isetta
Το ελβετικό ηλεκτρικό Microlino, όπως λέει η κατασκευάστρια εταιρεία, είναι το επόμενο επαναστατικό αστικό μέσο μετακίνησης.
Η ιδέα δεν είναι καινούργια, καθώς το 1955, η BMW λανσάρισε το λιλιπούτειο Isetta, που ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με κατανάλωση 3 lt/100 km.
Εξήντα χρόνια αργότερα, μια ελβετική εταιρεία θέλει να αναβιώσει το πρότζεκτ εκείνο, προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα, στο πρόσωπο του μηδενικών ρύπων Microlino.
Με τίτλο «το επόμενο μικρό» στον αυτοκινητικό κόσμο, το λιλιπούτειο Microlino σχεδιάστηκε από το ελβετικό γκρουπ Micro Mobility Systems AG, την ίδια εταιρεία που είχε την ιδέα για ένα σκούτερ τσέπης και ένα μικρο-σκούτερ. Με 2,4 m μήκος, δηλαδή αρκετά κοντύτερο από το διαθέσιμο χώρο για δύο άτομα σε ένα κανονικό αυτοκίνητο, το Microlino κινείται από ένα ηλεκτρομοτέρ, διαθέτει διθέσια καμπίνα και εξοπλίζεται με μια σειρά από έξυπνα αξεσουάρ, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και αφαιρούμενο Wi-Fi stereo.
Προς το παρόν στη φάση του πρωτοτύπου, το πρότζεκτ Microlino ξεκίνησε με την προσαρμογή ενός ηλεκτροκινητήρα σε ένα αυθεντικό BMW Isetta, με μια μικρή βοήθεια από τα Designwerk και ZHAW, το πανεπιστήμιο της Ζυρίχης στις εφαρμοσμένες επιστήμες. Η κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου ανατέθηκε στην κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων Kandi Technologies, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε στις αρχές του μήνα, στην Έκθεση της Γενεύης.
Η ιδέα του Microlino σαφώς και είναι ενδιαφέρουσα και σαφώς ένα όχημα αυτών των διαστάσεων έχει θέση στις σημερινές μεγαλουπόλεις. Παρά δε το μικρό μέγεθός του, η καμπίνα δεν είναι τόσο στριμωγμένη όσο θα περίμενε κάποιος, ενώ με βάρος 400 κg αναμένεται ότι θα είναι και ιδιαίτερα μανιτζέβελο.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος και τις δυνατότητες της μπαταρίας δεν έχουν γίνει προς το παρόν γνωστές, πιθανότατα διότι το πρότζεκτ βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης.
Ο Wim Ouboter, ιδρυτής της Micro Mobility Systems AG, γέννημα θρέμμα Ελβετός, λέει ότι το μότο του Microlino είναι απλούστατο «Μειώστε το στο μέγιστο». Σε δελτίο Τύπου που διένειμε η εταιρεία επέκρινε δριμύτατα το BMW i8, το οποίο, όπως λέει, αντιπροσωπεύει «κατασπατάληση πόρων» και είναι «ιδιαίτερα περίπλοκο και πολύ ακριβό».
«Το 1998», είπε ο Ouboter, «δημιούργησα και εξέλιξα για τον κόσμο της αστικής μετακίνησης το Micro Scooter. Σύντομα θα υπάρξει ένα τετράκυκλο, με το οποίο θα αλλάξει το τρόπος σκέψης σχετικά με την οικονομία και τη βιώσιμη κινητικότητα».
Η Micro Mobility Systems AG λέει ότι το αυτοκίνητο εξελίχτηκε έχοντας στο μυαλό εφαρμογές επί τη βάσει της κινητικότητας, όπως οι πλατφόρμες car-sharing και car-pooling. Και παρόλο που ακόμη δεν έχει γίνει λόγος επισήμως για το τι θα κοστίζει ένα Microlino, η εταιρεία διατείνεται ότι θα είναι «προσιτό για τον καθένα», είτε για αγορά είτε για χρονομίσθωση.
[Πηγή Micro Mobility Systems AG]