WEC, 6 Ώρες του Spa: Νίκη του Alonso σε «1-2» της Toyota
O Fernando Alonso επέστρεψε στις νίκες μετά από 5 χρόνια, κερδίζοντας τον πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής.
Η Toyota έκανε το «1-2» στον πρώτο γύρο της Superseason 2018-19 του WEC, με το αυτοκίνητο του Alonso να παίρνει τη νίκη με μικρή διαφορά.
Το Νο.8 πρωτότυπο TS050 Hybrid, που ο Alonso μοιραζόταν με τους Sebastien Buemi και Kazuki Nakajima, έδειχνε να πηγαίνει για μια άνετη νίκη στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αφού το άλλο Toyota, το Νο.7, είχε ξεκινήσει από το pit-lane μετά από τιμωρία για τυπικούς λόγους.
Όταν το Toyota No.7 ανέβηκε τελικά στη 2η θέση, την 3η ώρα του αγώνα, το Νο.8 ήταν ήδη σχεδόν ένα λεπτό μπροστά, παρότι ο Nakajima είχε κάνει ένα επιπλέον pit-stop για να του σφίξουν τη ζώνη, και αμέσως μετά είχε κάνει τετακέ στη φουρκέτα La Source.
Τα δύο Toyota έτρεχαν με τη διαφορά του ενός λεπτού ανάμεσά τους, μέχρι που βγήκε το Safety Car λόγω ενός μεγάλου ατυχήματος του Matevos Isaakyan με το Νο.17 SMP Racing BR1-AER, στην κορυφή της Eau Rouge.
To αυτοκίνητο ασφαλείας εκμηδένισε τις διαφορές, λίγη ώρα αφότου ο Alonso είχε πάρει το τιμόνι από τον Nakajima για την τελευταία του διπλοβάρδια. Στην επανεκκίνηση, ο Mike Conway ήταν κολλημένος πίσω από τον Ισπανό.
Όμως, παρότι τον είχε φτάσει στο ένα δευτερόλεπτο σε κάποια φάση του αγώνα, ο Conway δεν επιχείρησε ποτέ προσπέρασμα και τελικά τερμάτισε 1,4” πίσω από τον Alonso. Ήταν η πρώτη νίκη στην καριέρα του Ισπανού μετά το Ισπανικό GP F1 του 2013 – και τη χάρηκε δεόντως, καθώς αποτελεί κι ένα πρώτο βήμα για την κατάκτηση του Τριπλού Στέμματος, που είναι ο μεγάλος στόχος του.
Η Rebellion Racing πήρε την 3η και την 4η θέση, στον πρώτο αγώνα των καινούργιων της Oreca R-13-Gibson, που ήταν και τα πιο γρήγορα πρωτότυπα μετά τα υβριδικά Toyota.
To No.1 αυτοκίνητο των Andre Lotterer, Neel Jani και Bruno Senna, παρά δύο στάσεις στα pits λόγω προβλήματος αποστολής δεδομένων, πήρε την τελευταία θέση στο βάθρο, 2 γύρους πίσω από τα Toyota.
Οι Thomas Laurent, Gustavo Menezes και Mathias Beche τερμάτισαν 4οι με το Νο.3 πρωτότυπο, που είχε μια μονομαχία με το SMP No.17 πριν το ατύχημα του Isaakyan.
Την κατηγορία LMP2 κέρδισε άνετα το Oreca No.26 των Jean-Eric Vergne, Roman Rusinov και Andrea Pizzitola. Ήταν ένα λεπτό μπροστά πριν το Safety Car, και παρότι η διαφορά μηδενίστηκε, ο Vergne την άνοιξε ξανά στα 21” στον τερματισμό.
Στην κατηγορία GTE Pro, οι Olivier Pla, Stefan Mucke και Billy Johnson πήραν τη νίκη με το Νο.66 Ford GT της Ganassi Racing, αφού ο Harry Tinknell τράκαρε άσχημα το «αδελφό» αυτοκίνητο στην Eau Rouge. Οι δύο εργοστασιακές Porsche 911 RSR ήταν άνετα επικεφαλής πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας, όμως μετά ο Pla κατάφερε να περάσει μπροστά, ενώ μια Ferrari 488 GTE πέρασε τη μία Porsche για να πάρει την 3η θέση.
Τέλος, στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, η No.98 Aston Martin Vantage κέρδισε για δύο μόλις δέκατα την Aston No.90 που την είχε πλησιάσει χάρη στο αυτοκίνητο ασφαλείας.