Να πώς δίνεις ζωή σε ένα παλιό, βαρετό Kia
Απλή υπόθεση, αρκεί να έχεις στη διάθεσή σου μια παλιά 1100άρα μοτοσικλέτα, ένα γωνιακό τροχό και μια ηλεκτροσυγκόλληση.
Το Kia Avella ή Ford Aspire της δεκαετίας του 1990 ήταν ένα μοντέλο όχι γνωστό στην Ελλάδα, αλλά από τις προδιαγραφές του και τα σχόλια του Tύπου καταλαβαίνουμε ότι δεν ήταν και τόσο ενδιαφέρον.
Φτηνό και απρόσωπο, αποτελούσε μια λύση ανάγκης για όσους ήθελαν απλή μετακίνηση. Οι φανατικοί της οδήγησης ούτε καν το κοίταζαν.
Όμως ο συγκεκριμένος «Γέρος» –όπως αναφέρεται στο Craiglist, όπου πουλιέται το κατασκεύασμα– βρήκε τον τρόπο να κάνει το Avella/Aspire τόσο ενδιαφέρον, που να θέλεις οπωσδήποτε να το οδηγήσεις.
Το έκοψε λοιπόν στη μέση, πέταξε το πίσω μέρος, πέταξε και τον κινητήρα, και έντυσε το εμπρός μισό με ένα σωληνωτό «κλουβί» ασφαλείας, που μοιάζει σαν εμπόδιο εκγύμνασης λοκατζήδων.
Στο πίσω μέρος του κλουβιού προσάρμοσε μια μοτοσικλέτα Honda VF1100 (V65 Sabre) του 1985, χωρίς το πιρούνι, το τιμόνι και τον μπροστινό τροχό της.
«Ο Γέρος που το έφτιαξε ήθελε κάτι διαφορετικό – και είναι», λέει η αγγελία. Κάθεσαι μπροστά, στα καθίσματα του Kia, με όλη σου την άνεση. Τα πράγματά σου τα βάζεις στο κουτί που υπάρχει στη θέση της σέλας της μοτοσικλέτας. Η λειτουργικότητα πάνω απ’ όλα.
Από μηχανική άποψη, έχουν εφαρμοστεί καινοτόμες λύσεις. Το ψυγείο νερού της μοτοσικλέτας, για παράδειγμα, είναι προσαρμοσμένο ψηλά, πάνω στο κλουβί, αφενός για καλύτερη ψύξη και αφετέρου για άμεση διάγνωση τυχόν διαρροής. Άμα σε λούσει ζεματιστό νερό, δεν μπορείς να το παραβλέψεις.
Η θέση του τιμονιού, που είναι εντελώς οριζόντιο σαν των λεωφορείων, ίσως ξενίσει κάποιους. Από τις επιδόσεις όμως δεν θα έχει κανείς πρόβλημα, αφού ο V4 της Honda αποδίδει –ή έστω απέδιδε στα νιάτα του – 118 άλογα και 9,7 kgm ροπή. Νούμερα που έκαναν τη V65 Sabre μία από τις πιο γρήγορες μοτοσικλέτες της εποχής της.
«Όλα δείχνουν να λειτουργούν», συνεχίζει η αγγελία. «[Πάρτο για] να είσαι διαφορετικός στις εκθέσεις. $850. Χρειάζεται μπαταρία».
Κάτι παραπάνω από 700 ευρώ, δηλαδή. Συν μια μπαταρία μοτοσικλέτας.
Σίγουρα αξίζει τα λεφτά. Για την οδηγική εμπειρία, αλλά και για τα γουρλωμένα βλέμματα που θα σε ακολουθούν στο δρόμο.