Toyota Supra Turbo Targa vs Nissan Skyline 2000 GT-R
Δύο υπέροχα κομμάτια της ιαπωνικής σχολής δημοπρατούνται στις Amelia Island Αuctions σε λίγες ημέρες. Ποιο θα πιάσει τα περισσότερα, σήμερα για το youngtimer και αύριο για το Hakosuka;
Πολύ πριν ο Paul Walker κάνει τη Supra Turbo Mk IV παγκοσμίως διάσημη με το «The Fast και το Furious», οι βελτιωτές είχαν ήδη διαπιστώσει την παροιμιώδη ανθεκτικότητα και ικανότητα του διτούρμπινου 6κύλινδρου μοτέρ σε σειρά 2JZ της Toyota. Σε στοκ έβγαζε 320 άλογα και μπορούσε να γράψει στο σπριντ των 0-100 km/h πολύ κάτω από τα πέντε δευτερόλεπτα, αλλά υπήρξαν μπόλικοι tuners που διαπιστωμένα έβγαζαν πάνω από 1.000 άλογα από τη Supra Turbo. Αυτά τα αυτοκίνητα αναγνωρίστηκαν αμέσως από την κοινωνία του tuning και τους φαν για την εξαιρετική απόδοση και την εντυπωσιακή δυναμική τους. Αλλά και η υψηλή τιμή τα έκανε δύσκολα στην πώληση. Κάτι που πλέον δεν ισχύει.
Toyota Supra Turbo Targa του 1994 - Εκτίμηση $100.000-$200.000
Η τιμή για την Turbo Mk IV αυξάνεται σταθερά από το 2014 και τους τελευταίους μήνες, έχει ανέβει στις 94 χιλιάδες δολάρια σε κατάσταση #1 (Concours). Τα μοντέλα τάργκα μάλιστα, ξεπερνούν το φράγμα των 100 χιλιάδων, όπως αυτό που βλέπετε και φέρνει στο Amelia Island ο οίκος RM Sotheby’s. Βέβαια ο οίκος έχει πολύ μεγαλύτερες προσδοκίες και μάλιστα για youngtimer, αν η εκτίμησή του αποτελεί κάποια ένδειξη.
Η Toyota Supra Turbo Targa του RM έχει μόλις 11.200 μίλια στο οδόμετρο και ο συνδυασμός της μαύρης καροσερί με το μπεζ σαλόνι έχει γεράσει πολύ καλά. Ενώ μια 6ψήφια πλειοδοσία μπορεί να ακούγεται εντελώς εκτός πραγματικότητας για μια Toyota από τη δεκαετία του ’90, υπάρχουν άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τόσα για κάποια καθαρά αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα στην πλάτης τους. Μόλις πριν από δύο μήνες, το Bring a Trailer πουλούσε μια κόκκινη Supra Turbo με 7.111 μίλια έναντι $121.000.
Nissan Skyline 2000 GT-R του 1969 – Εκτίμηση $150.000–$180.000
Το άλλο αυτοκίνητο που διαλέξαμε από τη λίστα του Amelia Island είναι ένα Nissan Skyline GT-R «Hakosuka» που αποτελεί προφανώς «λίρα εκατό». Και με αυτό θέλουμε να πούμε, ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι το ορίτζιναλ GT-R είναι η βασική, προπατορική φιγούρα της ιαπωνικής κουλτούρας των σπορ αυτοκινήτων. Το 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ S20, με 160 άλογα στις 7.500 rpm, βασιζόταν στον αγωνιστικό κινητήρα του Nissan R380. Αυτός ο υψηλόστροφος in-line six με τα τρία καρμπιρατέρ ήταν ο ίδιος που έμπαινε και κάτω από το καπό της Fairlady 432.
Όσο για το «Hakosuka» σημαίνει «τετραγωνισμένο Skyline» στα γιαπωνέζικα, όπου «hako» σημαίνει «κουτί» και «suka» είναι η συντόμευση του «sukairain» που σημαίνει Skyline. Φυσικά, το GT-R ήταν πολύ περισσότερο από ικανό σε έναν στριφτερό δρόμο και μάλιστα απέδειξε την ικανότητά του αυτή στην πίστα, με 52 νίκες στις τρεις χρονιές που συμμετείχε σε αγώνες.
Το Hakosuka που δημοπρατεί σήμερα ο οίκος Bonhams είναι μια σπάνια μπερλίνα, λιγότερο γνωστή με σχέση με το κουπέ. Η Nissan έφτιαξε 832 4θυρα κομμάτια από τη συνολική παραγωγή των 2.029 GT-R από το 1969-72, αν και σήμερα οι μπερλίνες έχουν μικρότερη αξία. Ακόμα, αυτό το GT-R είναι ένα υπέροχο δείγμα ιαπωνικής απόδοσης, περιλαμβάνοντας αναβαθμίσεις όπως ρέισινγκ εκκεντροφόρους, εξάτμιση από ανοξείδωτο χάλυβα, καρμπιρατέρ Weber, αλουμινένιο ψυγείο και τιμόνι Nardi. Το αυτοκίνητο είναι το ίδιο που παρουσιάστηκε στην τηλεοπτική εκπομπή «Jay Leno’s Garage» τον Ιούνιο του 2018. Και δεδομένου ότι το Skyline εντυπωσίασε τον Jay Leno, θα κάνει σαφώς τον επόμενο ιδιοκτήτη του ευτυχισμένο με κάθε γκαζιά.