Τέρμα ο Pedrosa για τη Honda
Οι τελευταίες, κακές εμφανίσεις του Ισπανού οδήγησαν στη διακοπή μιας σχέσης 17 ετών με την ιαπωνική φίρμα.
Η ομάδα MotoGP της Honda ανακοίνωσε επίσημα ότι θα χωρίσει με τον Dani Perdosa στο τέλος της αγωνιστικής χρονιάς του 2018.
Αυτό σημαίνει ότι η Honda θα επικεντρωθεί από τώρα στην εύρεση ενός αντικαταστάτη, που θα οδηγεί για την ομάδα από το 2019 δίπλα στον Marc Marquez.
O Pedrosa, 32 ετών σήμερα, ξεκίνησε την καριέρα του το 2001 με τη Honda στα 125 κυβικά κι έμεινε πιστός στην ιαπωνική φίρμα μέχρι και σήμερα, παίρνοντας τον παγκόσμιο τίτλο στα 125 το 2003, και στα 250 το 2004 και το 2005. Πήγε στην εργοστασιακή ομάδα MotoGP το 2006 κι έχει πάρει 31 νίκες στην κατηγορία, από μία τουλάχιστον κάθε χρονιά, ενώ έχει έρθει 2ος στο πρωτάθλημα, το 2007, το 2010 και το 2012. Πέρσι ήταν 4ος.
Στην ανακοίνωσή της, η Honda λέει ότι η σχέση λύθηκε «κοινή συναινέσει».
«Θέλω να ευχαριστήσω το HRC [Honda Racing Corporation] για όλα αυτά τα χρόνια των μεγάλων επιτυχιών», δήλωσε ο Pedrosa. «Αναπτύχθηκα όχι μόνο ως αναβάτης, αλλά και ως προσωπικότητα με αυτούς. Θα έχω πάντα το HRC στη μνήμη και στην καρδιά μου. Στη ζωή χρειαζόμαστε νέες προκλήσεις και νιώθω ότι είναι η ώρα για μια αλλαγή. Ευχαριστώ HRC».
Πέρα από το 2015, όπου έχασε τους 3 από τους 4 πρώτους αγώνες της σεζόν λόγω εγχείρισης στο χέρι, το φετινό ξεκίνημα της χρονιάς είναι το χειρότερο για τον Pedrosa στα MotoGP. O λιλιπούτειος Ισπανός (1,58 m, 51 kg) είναι 12ος στη βαθμολογία μετά από 6 αγώνες και είχε ένα εφιαλτικό σαββατοκύριακο στο Mugello, όπου κατατάχτηκε 20ός στα δοκιμαστικά (στη χειρότερη θέση της καριέρας του) κι εγκατέλειψε από πτώση στον πρώτο γύρο.
«Σήμερα είναι μια θλιβερή μέρα για μένα», δήλωσε ο πρόεδρος του HRC, Yoshishige Nomura. «Εξ ονόματος του HRC, θέλω να ευχαριστήσω τον Dani για όλη τη σκληρή κι επιτυχημένη δουλειά του, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη μας γι’ αυτές τις δύο δεκαετίες που περάσαμε μαζί. Του ευχόμαστε την καλύτερη τύχη και επιτυχία. Ευχαριστούμε Dani».
Η Honda είχε ήδη ψάξει για εναλλακτικές λύσεις, με τους Johann Zarco, Andrea Dovizioso και τον νεαρό Ισπανό πρωταθλητή Moto3, Joan Mir, να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της.
Όμως ο Zarco επέλεξε να πάει στην ΚΤΜ το 2019, ο Dovizioso υπέγραψε ξανά με την Ducati και ο Mir αναμένεται να πάει στη Suzuki, οπότε δεν υπάρχει προς το παρόν κάποιος που να θεωρείται φαβορί για τη θέση στη Honda.
Ο Cal Crutchlow της LCR Honda έχει ήδη συμβόλαιο με το εργοστάσιο κι έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τη θέση, ενώ σχέση με τη Honda έχουν επίσης ο Jack Miller και ο πρωταθλητής World Suberbike, Jonathan Rea.
Ο Jorge Lorenzo, που αναμένεται να φύγει από την Ducati, ίσως αποτελεί μια πιθανότητα, όμως η επιστροφή του στους κόλπους της Yamaha, με μια εργοστασιακή μοτοσικλέτα που θα την τρέχει ιδιωτική ομάδα, είναι πολύ πιο πιθανή.