Volvo: Μεγαλύτερη πρόκληση το λογισμικό από τα ίδια τα EV
Για τον νέο επικεφαλής της Volvo, Jim Rowan, η ανάπτυξη της υπολογιστικής ισχύος των αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερη πρόκληση από τον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αναλαμβάνοντας τη θέση του Håkan Samuelsson, ο Σκωτσέζος Jim Rowan είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars. Ενώ ο μετασχηματισμός της φίρμας προς μια αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα βρίσκεται σε εξέλιξη, ο νέος επικεφαλής επισημαίνει τις δυνατότητες των υπολογιστών και την ανάπτυξη του λογισμικού ως την κύρια πρόκληση για τη σουηδική φίρμα -και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα- στην σύνθεση της νέας γκάμας κάθε εταιρείας. Σύμφωνα με τον Rowan, αυτή η «πρόκληση του λογισμικού» είναι μεγαλύτερη από αυτή της ηλεκτρικής μετάβασης.
Δίλημμα Volvo: Εσωτερική ανάπτυξη ή αγορά λογισμικού για τα πολύπλοκα μοντέλα μιας σύγχρονης, εξηλεκτρισμένης εποχής;
Για τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo αποτελεί καίριο στόχο για την εταιρεία να «είναι πολύ πιο έξυπνη στις αποφάσεις που λαμβάνει σχετικά με το αν θα εξελίξουμε in-house ή θα αγοράσουμε λογισμικό, ενώ και θα πρέπει να κατανοήσουμε τα διάφορα λογισμικά σε πολύ μεγαλύτερο βάθος απ’ ό,τι πριν».
Είναι αλήθεια ότι με την ενσωμάτωση των διαδικτυακών υπηρεσιών, τις ενημερώσεις «over-the-air» και την ανάπτυξη της οδηγικών βοηθημάτων -με την αυτόνομη οδήγηση εν όψει, ο παράγοντας «λογισμικό» στη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου και του «οικοσυστήματός» του αποκτά μια εντελώς νέα διάσταση, όλο και πιο ουσιαστική, ακόμη και κυρίαρχη.
Νέο δεδομένο, που οδηγεί τους κατασκευαστές να αναρωτιούνται εάν ο εσωτερικός σχεδιασμός λογισμικού και άλλων εξαρτημάτων πληροφορικής είναι προτιμότερος έναντι των αποκλειστικών συνεργασιών τύπου «κοινοπραξίας» με ειδικούς σε αυτόν τον τομέα. Η λήψη των σωστών επιλογών είναι επομένως εξαιρετικά στρατηγικής σημασίας και η «πρόκληση λογισμικού» αντιπροσωπεύει μια μεγάλη πρόκληση για τον Jim Rowan και τη Volvo Cars.
Η αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται σφοδρά σήμερα από την έλλειψη μάικροτσιπ και εφαρμόζει νέες «τοπικές» βιομηχανικές στρατηγικές για να ελαχιστοποιήσει την εξάρτησή της από την Ασία σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα. Ακόμα, σε επίπεδο υλικού, η σύγκρουση στην Ουκρανία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην προμήθεια πολλών κατασκευαστών σε ηλεκτρικές καλωδιώσεις, ένα άλλο βασικό στοιχείο για την αποτελεσματική λειτουργία του λογισμικού. Εξ ου και η ανάγκη για περισσότερη παραγωγή σε τοπικό επίπεδο (με εργοστάσια στην Ευρώπη, στο Μαρόκο και στη Βόρεια Αμερική ειδικότερα) και ει δυνατόν in-house.
Ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Håkan Samuelsson, είχε πει ότι όπως έχουν τα πράγματα «το λογισμικό είναι αποκεντρωμένο σε πολλά μαύρα κουτιά και το αγοράζουμε από προμηθευτές βάσει προδιαγραφών. Αλλά όταν θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή και πρέπει να μιλήσουμε με προμηθευτές, η διαδικασία αυτή είναι πολύ αργή».
Οπότε, η ασφαλέστερη διαδικασία είναι η σχεδίαση, εξέλιξη και παραγωγή in-house, προκειμένου να «διασφαλιστεί η συμβατότητα για όλα τα χαρακτηριστικά» που με τη σειρά της θα διασφαλίσει υψηλή ποιότητα στις ενημερώσεις over-the-air. Ένας στόχος που έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολος να επιτευχθεί με την παλιά δομή λειτουργίας.
Η Volvo δεν είναι η μόνη που θέλει να ενισχύσει το εσωτερικό τμήμα ανάπτυξης λογισμικού και μέσω περιεκτικών συνεργασιών με εξειδικευμένες εταιρείες. Ο Όμιλος Volkswagen, μεταξύ άλλων, έχει επίσης επικεντρωθεί σε αυτήν την πτυχή, προκειμένου να μεγιστοποιήσει το εξελικτικό δυναμικό και την αποτελεσματικότητά του στην ενσωμάτωση, στις υπηρεσίες και στην παραγωγή.