Toyota, τιμόνι χωρίς κολόνα στην Ευρώπη από το 2025

Toyota, τιμόνι χωρίς κολόνα στην Ευρώπη από το 2025

Το σύστημα διεύθυνσης χωρίς φυσική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών θα εισαχθεί από την Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025 με τα Toyota bZ4X και Lexus RZ.

toyota steer by wire

Από μόνο του, το σύστημα διεύθυνσης τύπου «steer by wire» δεν είναι καινούργιο. Η Infiniti, η κορυφαία φίρμα της Nissan στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει ήδη εξοπλίσει με αυτό την οικογενειακή μπερλίνα Q50 από το 2013.

Αυτό το σύστημα, το οποίο καθιστά δυνατό το τιμόνι χωρίς την παραδοσιακή κολόνα, έχει πολλά πλεονεκτήματα: Λιγότερα εξαρτήματα, μειωμένη μάζα και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας -είτε καυσίμου είτε ηλεκτρικής ενέργειας.

H δεύτερη έκδοση του «steer by wire» της Toyota επιτρέπει γωνία διεύθυνσης 200o σε σύγκριση με τις 180o της πρώτης έκδοσης

toyota steer by wire

Ωστόσο, το «steer by wire» δεν έχει μόνο υπέρ. Μέχρι τώρα, στην Ευρώπη δεν μπορούσε να επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματά του για νομικούς λόγους. Στη Γηραιά Ήπειρο, οι κατασκευαστές υποχρεούνταν να εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με «τιμόνι έκτακτης ανάγκης» με μηχανική λειτουργία για λόγους ασφαλείας. Κάτι που έκανε το κλασικό σύστημα διεύθυνσης και ακριβό. Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πλέον αναθεωρήσει τις απαιτήσεις ασφάλειας γι’ αυτόν τον τύπο εξοπλισμού. Ως εκ τούτου, για την περίπτωση του τιμονιού δεν απαιτεί πλέον την παρουσία μηχανικού συστήματος και δέχεται την «υποκατάσταση» των κλασικών χειριστηρίων μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων και δύο μονάδων ελέγχου. Ένα όφελος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμη περισσότερο από τα θερμικά, καθώς το σύστημα «steer by wire» προσφέρει επιπλέον ελευθερία όσον αφορά τη σχεδίαση και τη διάταξη του αυτοκινήτου.

toyota steer by wire

Συγκεκριμένα, το σύστημα «steer by wire» χρησιμοποιεί αισθητήρες ενσωματωμένους στο τιμόνι για να στέλνει παλμούς στον ηλεκτροκινητήρα που ενεργοποιεί τη λειτουργία κατεύθυνσης των τροχών (εμπρός και/ή πίσω, εάν υπάρχει). Στη συνέχεια, είναι δυνατό να παραμετροποιήσεις πιο εύκολα το τιμόνι ως προς τη γωνία των τροχών, την αντίσταση ή την αυτόματη διόρθωση με τα ADAS. 

Με τη δυνατότητα δε της εξατομικευμένης επιλογής, αυτό μπορεί να δώσει μια ακόμη πιο έντονη αίσθηση για την πληροφορία που λαμβάνεις μέσω του τιμονιού από τους κατευθυντήριους τροχούς ή να περάσεις στην πλήρη απομόνωση των αντιδράσεων των τροχών. Τέλος, η σχέση μετάδοσης μεταξύ της φυσικής περιστροφής του τιμονιού και εκείνης των τροχών επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία στο σχήμα του τιμονιού και ευνοεί τη χρήση yoke, για παράδειγμα. Τύπος τιμονιού που έχουμε ήδη δει σε Tesla, Lexus και BMW ή θα δούμε στο μέλλον με το Peugeot Hypersquare.

toyota steer by wire

Ένα άλλο πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος είναι ότι επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση άλλων λειτουργιών στο τιμόνι, όπως η επιτάχυνση και το φρενάρισμα για παράδειγμα, πιέζοντας ή τραβώντας το τιμόνι. Η Toyota έχει επίσης δοκιμάσει μια τέτοια τεχνολογία που ονομάζεται «Neo» και προορίζεται για οδηγούς που -μεταξύ άλλων- δεν χρησιμοποιούν πλέον τα πόδια τους.

Στην Ευρώπη, τα πρώτα μοντέλα από τον Όμιλο Toyota που θα φορέσουν το σύστημα «steer by wire» θα είναι το Toyota bZ4X και το ξαδέρφι του, το Lexus RZ. Δοκιμασμένο στην Ιαπωνία σε αυτό το τελευταίο, η δεύτερη έκδοση του «steer by wire» της Toyota επιτρέπει γωνία διεύθυνσης 200 μοιρών σε σύγκριση με τις 180 μοίρες της πρώτης έκδοσης. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2025 για να δούμε αυτά τα πρώτα μοντέλα να έρχονται στην Ευρώπη.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube