Renault και Valeo εξελίσσουν από κοινού νέο ηλεκτρομοτέρ
Ηλεκτροκινητήρας απαλλαγμένος από σπάνιες γαίες, με ισχύ πάνω από 200 kW που θα κατασκευάζεται από τη Renault στη Γαλλία.
Η Renault, η Valeo και η Valeo Siemens eAutomotive υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για τη δημιουργία στρατηγικής συνεργασίας προκειμένου να σχεδιάσουν και να εξελίξουν από κοινού, και τελικά να παράγουν έναν ηλεκτροκινητήρα «νέας γενιάς».
Τα τρία συμβαλλόμενα μέρη παραπέμπουν σε «ένα μοναδικό και απαράμιλλο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης στον κόσμο». Υπόσχονται έτσι ένα μοτέρ που θα αποδίδει περισσότερη ισχύ με λιγότερη ενέργεια. Πάνω απ’ όλα όμως, δεν θα χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, χαρακτηριστικό που εκτός των άλλων δημιουργεί τις συνθήκες για απεξάρτηση από χώρες και προμηθευτές που έχουν το πάνω χέρι σε αυτές.
Το νέο ηλεκτρομοτέρ κατά τα φαινόμενα προορίζεται για τα μελλοντικά μεγάλα μοντέλα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi
Η Renault και η Valeo θα εισφέρουν στο πρότζεκτ από ένα κύριο κομμάτι του συνόλου. Με την Billancourt να επικεντρώνεται βάσει αυτού του καταμερισμού στον ρότορα τεχνολογίας EESM (Electrically Excited Synchronous Motor).
Για τη Valeo και τη θυγατρική της που είναι αφιερωμένη στους ηλεκτρικούς κινητήρες (που προκύπτει από μια κοινοπραξία με τη Siemens αλλά από την οποία θα αναλάβει όλες τις μετοχές), θα είναι ο στάτορας.
Η Valeo διαθέτει υψηλή τεχνολογική εξειδίκευση στην περιέλιξη χάλκινων συρμάτων. Κάτι θα της επιτρέψει να ενσωματώσει μεγαλύτερη πυκνότητα χαλκού στον στάτορα και επομένως να αποκτήσει περισσότερη ισχύ χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια.
Έχει ήδη αναφερθεί από τους συμβαλλομένους η προβλεπόμενη ισχύς του νέου ηλεκτρομοτέρ: Περισσότερα από 200 kW ή περισσότερα από 270 PS. Το ηλεκτρομοτέρ κατά τα φαινόμενα προορίζεται για τα μελλοντικά μεγάλα μοντέλα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και θα συναρμολογείται από τη Renault στο εργοστάσιο της Cléon.