H Mercedes-Benz «θυσιάζει» την παραγωγή της E-Class για χάρη της EQS
Η παγκόσμια έλλειψη σε microchip αναγκάζει την εταιρεία να δώσει προτεραιότητα στα πιο κερδοφόρα μοντέλα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κατάσταση μεγάλης κρίσης. Οι εταιρείες αυτοκινήτων αγωνίζονται να διαχειριστούν μια τεράστια έλλειψη σε microchip. Χωρίς αυτά τα ανταλλακτικά, είναι αδύνατο πλέον η παραγωγή να παραμείνει στα προγραμματισμένα επίπεδα.
Την ώρα που οι έμποροι αυτοκινήτων ανησυχούν καθώς βλέπουν παραγγελίες πελατών τους να μην μπορούν να ολοκληρωθούν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να δώσουν προτεραιότητα στα πιο κερδοφόρα και σημαντικά μοντέλα τους.
Κάπως έτσι, η παραγωγή για την E-Class σταμάτησε στο εργοστάσιο της Daimler στο Sindelfingen της Γερμανίας από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας, με την προβλεπόμενη ημερομηνία επανέναρξης να τοποθετείται στις 14 Μαΐου. Δεν είναι ότι η Mercedes-Benz δεν είχε microchip στις αποθήκες της, αλλά θέλει να διατηρήσει αυτό το απόθεμά της για τρία άλλα μοντέλα που συναρμολογεί εκεί και τα οποία είναι η ολοκαίνουργια EQS και οι S-Class και S-Class Maybach.
Η απόφαση προσωρινής «θυσίας» της E-Class για το νέο εμβληματικό ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας είναι απόλυτη λογική. Η Mercedes-Benz έχει ποντάρει πολλά στην EQS και τυχόν καθυστερήσεις στην παραγωγή θα έχουν σοβαρές συνέπειες. Η απόφαση να διατηρηθούν σε λειτουργία οι γραμμές συναρμολόγησης των S-Class και S-Class Maybach έχει νόημα για έναν άλλο σημαντικό λόγο: Είναι πολύ κερδοφόρες, πιθανώς περισσότερο από την E-Class.
Η Mercedes-Benz δεν βρίσκεται στη δεινή θέση που βρίσκονται άλλες εταιρείες, όπως η General Motors, η Ford και η Stellantis που αγωνίζονται να κρατήσουν την παραγωγή του σε σχετικά φυσιολογικούς ρυθμούς, ωστόσο και αυτή έχει επηρεαστεί από την έλλειψη microchip.
Από την άλλη, η Toyota είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με επαρκή αποθέματα. Η Toyota μετά τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε την Ιαπωνία το 2011, φρόντισε να διασφαλίσει ότι θα έχει επαρκή αποθέματα από κρίσιμα ανταλλακτικά για την παραγωγή των αυτοκινήτων της. Έτσι, αγόρασε και αποθήκευσε πολύ περισσότερα chip από όσα χρειάζονταν και τώρα βρίσκεται σε εξαιρετικά πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό. Όσον αφορά στη Volkswagen, αποφασίστηκε να ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για τις μακροπρόθεσμες προμήθειες chip σχεδιάζοντας μια δική της παραγωγή.