Επαναστατικά φρένα βελτιώνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών
Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το αμιγώς ηλεκτρικό φρένο είναι μια δοκιμασμένη τεχνολογία. Στα IX εξακολουθεί να είναι σπάνιο, αλλά η ZF σκοπεύει να το καταστήσει απαραίτητο.
Ήταν στην έκθεση Next Generation Mobility Day στη Σαγκάη όπου η ZF παρουσίασε για πρώτη φορά το ηλεκτρομηχανικό της σύστημα πέδησης.
Αυτό το σύστημα «by-wire», το οποίο εφαρμόζεται επίσης στο smart #1, στην πραγματικότητα πρόκειται για ηλεκτρική ενέργεια που φρενάρει κάθε τροχό. Η εταιρεία εξέλιξε το σύστημά της στην Κίνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Γερμανία.
Με τα ηλεκτρικά φρένα, τα EV θα μπορούσαν θεωρητικά να επωφεληθούν μέχρι και από 17% μεγαλύτερη αυτονομία!
«Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα πέδησης αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό εμπλουτισμό της γκάμας μας στα συνδεδεμένα συστήματα του πλαισίου», δήλωσε ο δρ. Holger Klein, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ZF. «Με τέτοια ηλεκτρικά συστήματα, ανοίγουμε την πόρτα σε μια νέα εποχή ελέγχου των αυτοκινήτων».
Αυτή η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απουσία υδραυλικού συστήματος και υγρού φρένων ανοίγει «νέα ελευθερία σχεδιασμού και εξέλιξης», όπως εξηγεί η ZF.
Εδώ, η δύναμη πέδησης στον τροχό παράγεται από ηλεκτροκινητήρες και όχι πλέον από υδραυλικό σύστημα. Τα σήματα των φρένων από το πεντάλ στον ηλεκτροκινητήρα μεταδίδονται επίσης αμιγώς ηλεκτρικά.
Η ZF περιγράφει μια καθόλου αμελητέα λίστα πλεονεκτημάτων που προκύπτουν από αυτά τα φρένα. Και διαβεβαιώνει ότι μειώνουν τις αποστάσεις φρεναρίσματος, εξηγώντας ότι είναι δυνατό να κερδίσεις έως και εννέα μέτρα απόστασης φρενάροντας από τα 100 km/h!
Η ZF υπογραμμίζει επίσης τη μείωση του κόστους που προκύπτει από τη χρήση ενός τέτοιου συστήματος. Η απουσία υδραυλικού συστήματος μειώνει το κόστος logistics, αλλά και αυτό της συναρμολόγησης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει εξ αυτού επίσης λιγότερο δαπανηρή. Και για καλό λόγο, καθώς χάρη σε αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιούνται λιγότερα εξαρτήματα για την κατασκευή του. Ένα ακόμη κόστος που θα μειωθεί θα είναι αυτό της συντήρησης, καθώς δεν θα υπάρχει υγρό για να αντικατασταθεί.
Πάνω από όλα όμως, η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα είναι που γίνεται πιο αποτελεσματική, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία. Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν θεωρητικά να επωφεληθούν μέχρι και από 17% μεγαλύτερη αυτονομία!
Τέλος, η ZF υπογραμμίζει τη μείωση των εκπομπών σωματιδίων λόγω της τριβής των φρένων, μια πτυχή που θα ελέγχει το επόμενο πρότυπο Euro 7.