Τα αυτόνομα οχήματα της Jaguar Land Rover σου κάνουν νόημα με τα μάτια!
Το «βλέμμα» τους συναντά αυτό του πεζού για να του δείξουν ότι μπορεί να διασχίσει το δρόμο με ασφάλεια.
Το τμήμα μελλοντικής κινητικότητας της Jaguar Land Rover τοποθέτησε «μάτια» σε αυτόνομα οχήματα για μελέτη της συμπεριφοράς των ανθρώπων απέναντι σε αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Τα «μάτια» δεν περιέχουν αισθητήρες, αλλά αποτελούν απλά μια οπτική ένδειξη ότι το όχημα έχει αντιληφθεί τα εμπόδια. Στρέφονται προς τον πεζό και τον κοιτούν για να του δείξουν ότι μπορεί να περάσει.
Η έρευνα θέλει να διαπιστώσει αν τα «μάτια» δίνουν στους ανθρώπους αρκετή αυτοπεποίθηση για να περάσουν μπροστά από το όχημα, χωρίς να φοβούνται ότι οι αισθητήρες του μπορεί να μην τους έχουν αντιληφθεί.
Επιστήμονες της γνωστικής ψυχολογίας θα αναλύσουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων στο πεζοδρόμιο πριν και αφού το βλέμμα τους συναντηθεί με αυτό του οχήματος. Η έρευνα αποτελεί μέρος του προγράμματος UK Autodrive, που υποστηρίζεται από τη βρετανική κυβέρνηση και στο οποίο συμμετέχουν κάμποσοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Έρευνες που επικαλείται η JLR λένε ότι έως και το 63% των πεζών και ποδηλατών θα νιώθουν λιγότερο ασφαλείς όταν κυκλοφορούν αυτόνομα αυτοκίνητα στους δρόμους. «Είναι αυτόματη αντίδραση το να κοιτάξεις τον οδηγό ενός αυτοκινήτου που πλησιάζει πριν διασχίσεις το δρόμο. Το να κατανοήσουμε πώς αυτό μεταφράζεται στον πιο αυτοματοποιημένο κόσμο του αύριο, είναι σημαντικό», λέει ο Pete Bennett, διευθυντής ερευνών της JLR για τη μελλοντική κινητικότητα.
«Θέλουμε να ξέρουμε αν είναι επωφελές να παρέχουμε στους ανθρώπους πληροφόρηση σχετικά με τις προθέσεις του οχήματος ή αν αρκεί απλά να τους δείξουμε ότι έχουν αναγνωριστεί, για να τους δώσουμε αυτοπεποίθηση».
Αναπαριστώντας στα αυτοκίνητα την ανθρώπινη συμπεριφορά και στοιχεία της γλώσσας του σώματος που αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι, η JLR ελπίζει ότι το πρόγραμμα θα αυξήσει την εμπιστοσύνη του κοινού προς τα αυτόνομα οχήματα, καθώς η εμπιστοσύνη θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν.
Άλλοι κατασκευαστές έχουν προτείνει την τοποθέτηση γραπτών πάνελ μπροστά στα αυτοκίνητα ή τη μίμηση «εκφράσεων του προσώπου» για να περνούν μηνύματα των προθέσεων του αυτοκινήτου σε άλλους χρήστες του δρόμου. Μία εταιρεία πρότεινε έως και τη χρήση emoji!
Το αυτόνομο όχημα Sedric της VW έχει κι αυτό μάτια σε στιλ καρτούν, όμως είναι δισδιάστατα και δεν μπορούν να κάνουν απευθείας νόημα με το βλέμμα σε άλλους χρήστες του δρόμου.
[Πηγή: Autocar]