Στην παραγωγή τα ελατήρια από GFRP της Audi
Η Audi θα τοποθετήσει από φέτος σε ένα μοντέλο της ελατήρια από συνθετικά υλικά, ελαφρύτερα κατά 1,1 kg σε σχέση με τα συμβατικά.
Η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με υαλονήματα (GFRP) για την κατασκευή ελατηρίων δοκιμάζεται και από τη Ford, όμως η Audi είναι η εταιρία που όπως φαίνεται θα τα τοποθετήσει πρώτη σε μοντέλα παραγωγής.
Στον πυρήνα των σπειρών υπάρχουν υαλονήματα που έχουν συστραφεί και έχουν κολληθεί με εποξική ρητίνη. Στη συνέχεια τυλίγονται γύρω τους και άλλα υαλονήματα, σε γωνία +45 και -45 μοιρών, και το σύνολο ψήνεται στους 100 βαθμούς C. Τα ελατήρια από GFRP διαφέρουν αισθητά σε εμφάνιση από τα συμβατικά ελατήρια. Εκτός από το ανοιχτό πράσινο χρώμα τους έχουν παχύτερες και λιγότερες σπείρες με λίγο μεγαλύτερη διάμετρο για να προσφέρουν την ίδια σκληρότητα.
Το κέρδος σε βάρος φτάνει το 40%. Σύμφωνα με την Audi, το συμβατικό ελατήριο ενός μεσαίου μοντέλου της ζυγίζει 2,7 kg, ενώ ένα φτιαγμένο από GFRP μόλις 1,6 kg. Συνολικά δηλαδή το κέρδος σε κάθε αυτοκίνητο φτάνει τα 4,4 kg, από τα οποία τα μισά υπολογίζονται στη μη αναρτώμενη μάζα. Άλλα πλεονεκτήματα των ελατηρίων από GFRP εκτός του βάρους είναι ότι ποτέ δεν πρόκειται να σκουριάσουν, αλλά και ότι για την κατασκευή τους απαιτείται λιγότερη ενέργεια απ’ όση για τα συμβατικά.
Πριν από το τέλος του 2014 τα ελατήρια από GFRP θα τοποθετούνται σε κάποιο Audi παραγωγής το οποίο η εταιρία περιγράφει ως upper mid-size model, οπότε υποθέτουμε ότι πρόκειται για το Α6 ή το Α7 Sportback.
[Πηγή: Audi]