Porsche: Εμμονή στην ποιότητα
Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι η κορυφαία ποιότητα των προϊόντων της δε θα πάψει ποτέ να είναι πρωταρχικός σκοπός της.
Όπως είχατε την ευκαιρία να δείτε και πριν λίγες μέρες σε ένα εντυπωσιακό video, η κορυφαία ποιότητα είναι ένα πρωτεύον κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας των Porsche.
Η οποία μάλιστα στην ιεραρχία των ιδανικών της εταιρείας βρίσκεται ασύγκριτα ψηλότερα από την ποσότητα. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που παρότι μιλάμε για μερικές από τις πιο προηγμένες και πολύπλοκες τεχνολογίες που υπάρχουν, η αξιοπιστία τους στις αντίστοιχες έρευνες βαθμολογείται με άριστα.
Ένα μέρος του μυστικού για επιτευχθεί αυτό, βρίσκεται στους ποιοτικούς ελέγχους. Κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής οδηγείται σε μια «ειδική περιοχή» όπου ελέγχεται διεξοδικά, ενώ έλεγχοι γίνονται κι εκεί που έχει τη μεγαλύτερη σημασία δηλαδή κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Αυτό γίνεται με τρεις κατά βάση τρόπους και είναι η πρώτη φορά που η Porsche τους γνωστοποιεί επισήμως:
Ο πρώτος είναι η χρήση ενός μοντέλου από αλουμίνιο σε πλήρες μέγεθος ως σημείο αναφοράς για την τελειοποίηση της διαδικασίας συναρμολόγησης. Μπορεί να αποτελέσει μπούσουλα για οτιδήποτε, από τις ραφές στα δέρματα, μέχρι την τέλεια εφαρμογή κάθε μέρους του αυτοκινήτου. Η ακρίβεια που εξασφαλίζεται με τον τρόπο αυτό είναι της τάξης του ενός δεκάτου του χιλιοστού, τόσο στο εσωτερικό όσο και στην καμπίνα.
Με μετρητικά όργανα υπερυψηλής ακρίβειας μετράται και η συμπεριφορά κάθε μέρους του αυτοκινήτου κατά τη χρήση του. Αυτό έχει να κάνει με την ανοχή του κάθε υλικού ξεχωριστά αλλά και με τον τρόπο που συνδυάζονται τα υλικά μεταξύ τους, ώστε ελέγχεται η συνεργασία τους. Σε αυτή τη διαδικασία, η ακρίβεια είναι και πάλι της τάξης του δεκάτου του χιλιοστού.
Επίσης, χάρη σε μια τεχνική που η Porsche ονομάζει «body in black» ο έλεγχος της ποιότητας των μεταλλικών μερών του αυτοκινήτου είναι τόσο απόλυτος που μπορεί να γίνει αντιληπτή ακόμα και η μικρότερη απόκλιση από το προκαθορισμένο επίπεδο ποιότητας. Έτσι γίνονται αμέσως οι απαιτούμενες διορθώσεις, κάτι που ειδικά στην αρχική περίοδο της παραγωγής ενός νέου υλικού ή ενός νέου μοντέλου είναι ανεκτίμητο.
Παράλληλα, η Porsche συλλέγει και αναλύει τα δεδομένα που συγκεντρώνει από τις παραπάνω διαδικασίες και μάλιστα τον Ιούνιο θα ξεκινήσει στη Λειψία η λειτουργία του δεύτερου τέτοιου κέντρου. Θα έχει έκταση 6 στρεμμάτων και θα απασχολεί 150 εργαζομένους, οι οποίοι θα φροντίζουν για την περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας της εταιρείας.