Πέτσινος ήχος μοτέρ για οικονομία

Πέτσινος ήχος μοτέρ για οικονομία

Η Ford πιστεύει ότι άμα κάνει τεχνητά τον 3κύλινδρο 1.000άρη EcoBoost 6κύλινδρο θα καίει λιγότερο!

H Ford κατοχύρωσε μια πατέντα με την οποία ελπίζει ότι δημιουργώντας ψεύτικο ήχο μοτέρ θα κάνει οικονομία στην κατανάλωση.

Πώς αυτό βγάζει νόημα; Λοιπόν, η πατέντα συνίσταται στην «αύξηση του αριθμού των κυλίνδρων σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης με εικονικό τρόπο», αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μια συσκευή που παράγει «θόρυβο κινητήρα στη χρονική περίοδο μεταξύ δύο διαδοχικών αναφλέξεων στον κινητήρα εσωτερικής καύσης». Με άλλα λόγια, η Ford ελπίζει ότι κάνοντας τα μικρότερα μοτέρ της να ακούγονται πιο εύηχα, πιο δυνατά, οι οδηγοί θα περνούν στην επόμενη σχέση νωρίτερα, αντί να στροφάρουν τον κινητήρα ψηλότερα και να ξοδεύουν ανώφελα παραπανίσια βενζίνη.

Πάρτε για παράδειγμα, το 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα EcoBoost, για τον οποίο η Ford επιφυλάσσει κι άλλες χρήσεις, εκτός από το να κινεί αυτοκίνητα. Μολονότι είναι κατασκευασμένος να ισορροπεί μεταξύ αποδοτικότητας και επιδόσεων, οι οδηγοί του μπορεί να μην εκμεταλλεύονται στο έπακρο το δυναμικό του, οδηγώντας διαρκώς σε ψηλότερες στροφές από τις προβλεπόμενες.

Ο μεγάλος Αμερικανός κατασκευαστής κατέληξε ότι πολλοί οδηγοί «αλλάζουν ταχύτητα με το αυτί» παρά κοιτώντας το στροφόμετρο. Από τη στιγμή που τα μικρά μοτέρ κάνουν και λιγότερο θόρυβο, το σημείο της ιδανικής αλλαγής πήγε περίπατο. Η συγκεκριμένη πατέντα λοιπόν αναλαμβάνει να «αυξήσει» τον αριθμό των κυλίνδρων, κάνοντας αυτά τα μικρά μοτέρ να ακούγονται ως μεγαλύτερα με την παραγωγή τεχνητού θορύβου, ελπίζοντας οι οδηγοί να αλλάζουν ταχύτητα νωρίτερα.

Η τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αυξήσει τους υφιστάμενους κυλίνδρους δύο ή και τρεις φορές, με τη Ford να πιστεύει ότι η πατέντα θα είναι αποδοτικότερη στα μικρά τουρμπάτα δικύλινδρα και στα 3κύλινδρα μοτέρ, προφανώς με χειροκίνητο σασμάν.

[Πηγή USPTO]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube