Πειραματική φόρτιση εν κινήσει

Πειραματική φόρτιση εν κινήσει

Εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ιαπωνίας σχεδίασε και κατασκεύασε ηλεκτρικό όχημα που τροφοδοτείται με ενέργεια από το δρόμο.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Toyohashi, στην επαρχία Aichi στην Ιαπωνία, εξέλιξαν ένα τρόπο για να κρατούν τις μπαταρίες… έξω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Προκειμένου ν το πετύχουν, ένα EV με ειδικά λάστιχα τραβά ενέργεια απευθείας από μεταλλικές ράγες ενσωματωμένες στο δρόμο, σύμφωνα με τους The Japan Times. Σε αυτό το πρώιμο στάδιο, βέβαια, η λύση που προτείνουν δεν θα τη χαρακτηρίζαμε και πρακτική.

Καθώς οι τροχοί κυλούν, μεταλλικά σύρματα στο πέλμα μεταφέρουν την ενέργεια από τις ράγες στο δρόμο στο ηλεκτρομοτέρ. Το πανεπιστήμιο ήδη κατασκεύασε ένα πρωτότυπο σε κλίμακα 1:1 σε μια επίσης πειραματική διαδρομή 30 m και το EV έπιασε ταχύτητα 10 km/h. «Η επιτάχυνση ήταν στρωτή και η κύλιση άνετη», είπε ο καθηγητής Takashi Ohira στους Japan Times.

O Ohira εργάζεται εδώ και χρόνια προκειμένου να εξελίξει τρόπους που θα κάνουν τις μπαταρίες λιγότερο απαραίτητες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2011, είχε προτείνει την ενσωμάτωση μεταδοτών ραδιοσυχνοτήτων στο δρόμο, χρησιμοποιώντας τα μεταλλικά σύρματα στα λάστιχα και ειδικό εξοπλισμό στο αυτοκίνητο για να μετατρέπει το σήμα σε ηλεκτρισμό. Και η παραπάνω έρευνα και δοκιμή μοιάζει με εξέλιξη αυτού του τελευταίου που αναφέρουμε.

Φυσικά αν αυτή η μέθοδος αποδώσει, υπάρχουν ένα σωρό προβλήματα που θα ανακύψουν και θε χρειάζονται με τα σειρά τους λύση. Για παράδειγμα, πόση ενέργεια θα χρειαζόταν να διοχετεύεις καθημερινά διά μέσου των δρόμων προκειμένου να κινούνται χιλιάδες αυτοκίνητα; Επίσης το να ενσωματώσεις τον απαραίτητο εξοπλισμό στο οδικό δίκτυο μια πόλης, αλλά κι έξω από αυτήν, θα ήταν κολοσσιαίο έργο. Είναι δύσκολο να φανταστούμε την επένδυση που θα χρειαζόταν για μια τέτοια μαζική υποδομή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ohira είναι ο μόνος που σκέφτεται να μετατρέψει τους δρόμους με επιφάνειες φόρτισης.

Η Volvo δοκίμασε να φορτίσει επαγωγικά αυτοκίνητα σε μικρά τμήματα του δρόμου για να συμπληρώνει τις μπαταρίες σε ένα όχημα πόλης εν κινήσει. Τον περασμένο χρόνο, η Goodyear πρότεινε επίσης λάστιχα που θα μπορούσαν να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο. Και τέλος η HaloIPT και το Korea Advanced Institute of Technology εργάζονται πάνω σε μια τέτοια βασική ιδέα για χρόνια.

[Πηγή the japan times]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube