Νέο ανθεκτικότερο και ελαφρύτερο ατσάλι από την Ιαπωνία
Μια ιαπωνική εταιρεία, η Nippon Steel & Sumitomo Metal, θα διαθέσει ένα νέο τύπο χάλυβα που θα κάνει τα αυτοκίνητα ελαφρύτερα και πιο στιβαρά.
Η Nippon Steel & Sumitomo Metal δηλώνει ότι το νέο ατσάλι της για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι 20-30% ελαφρύτερο και 25% πιο ανθεκτικό από το καλύτερο ατσάλι υψηλής αντοχής που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Μέχρι στιγμής, τα πιο «θερμά» ατσάλια στη βιομηχανία του αυτοκινήτου ήταν αυτά τα κράματα βορίου, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, που πρώτα θερμαίνονταν στους 900 ºC και στη συνέχεια ψύχονταν γρήγορα ενώ διαμορφώνονταν. Αυτοί οι χάλυβες βορίου είναι πολύ ακριβοί, αλλά τα αξίζουν τα λεφτά τους, κάνοντας για παράδειγμα αυτοκίνητα όπως η νέα Alfa Romeo Giulia και το Volvo XC90, από τα ασφαλέστερα οικογενειακά αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις.
Σήμερα, με κατηγορίες χάλυβα κατάλληλες για ψυχρή διαμόρφωση πετυχαίνεις έως 1.400 MPa σε εφελκυσμό, με τον απαιτούμενο μέσο όρο για τη βιομηχανία να είναι τα 1.200 μεγκαπασκάλ. Αλλά πλέον, η Nippon Steel ήρθε με μια νέα κατηγορία στα 1.470 MPa, με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Μολονότι υπάρχουν κι άλλοι χάλυβες στην αγορά με παραπλήσιες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα, ο επικαλυμμένος εν θερμώ με κράμα αλουμινίου-πυριτίου Type 1 Ultralume της AK Steel, η ιαπωνική έκδοση λέγεται ότι βελτιώνει την αντοχή σε στρέψη και θραύση, διατηρώντας παράλληλα την τιμή σε λογικό επίπεδο.
Η εταιρεία κάνει αυτή τη στιγμή δοκιμές πιστοποίησης και θα ξεκινήσει την εμπορική διάθεση του προϊόντος γύρω στο 2020. Από τη στιγμή λοιπόν που οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους για τη μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια, η Nippon Steel & Sumitomo Metal ίσως έχει να προσφέρει κάτι, ανεξάρτητα με το πόσο δημοφιλές θα γίνει το αλουμίνιο την επόμενη δεκαετία.
Στο εργοστάσιο της Λειψίας κατασκευάζεται το υψηλής αντοχής αλουμινένιο αμάξωμα της Porsche Panamera.
[Πηγή AR Revista μέσω RoT]