Κινητήρας της Χρονιάς ο 1.0 EcoBoost της Ford
Ο τρικύλινδρος χιλιάρης EcoBoost της Ford κατέκτησε τον τίτλο του Κινητήρα της Χρονιάς 2013, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία του 2012, ενώ από τους κινητήρες που έκαναν τη πρώτη τους εμφάνιση φέτος, ως καλύτερος ψηφίστηκε ο 1.4 TSI ACT της VW
Ο τρικύλινδρος χιλιάρης EcoBoost της Ford κατέκτησε τον τίτλο του Κινητήρα της Χρονιάς 2013, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία του 2012, ενώ από τους κινητήρες που έκαναν τη πρώτη τους εμφάνιση φέτος, ως καλύτερος ψηφίστηκε ο 1.4 TSI ACT της VW.
Ο ετήσιος διαγωνισμός «Engine of the Year» χωρίζει τους κινητήρες σε 11 διαφορετικές κατηγορίες αναλόγως χωρητικότητας και προσανατολισμού, επιπλέον της συνολικής κατάταξης. Στη «γενική» λοιπόν ήρθε πρώτος και πάλι ο 1.0 EcoBoost της Ford, για δεύτερη φορά μετά το 2012. Όπως είναι φυσικό, πρωτιά σημείωσε και στην κατηγορία των κινητήρων με χωρητικότητα κάτω του ενός λίτρου.
Ο 1.4 TSI ACT της VW, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, συμμετείχε για πρώτη φορά στον διαγωνισμό φέτος, κατακτώντας και τον τίτλο του καλύτερου νέου κινητήρα, με μικρή διαφορά από τον... V12 της Ferrari F12 Berlinetta. Δεν είχε την ίδια επιτυχία όμως και στην κατηγορία κυβισμού του, 1.000-1.400 cc, αφού βρέθηκε μόλις στην 4η θέση πίσω από τους ομόσταυλους 1.4 TSI Twincharger, 1.4 TSI και 1.2 TSI. Στην κατηγορία των «πράσινων» κινητήρων, ο τίτλος πήγε στην έκδοση του 900άρη TwinAir της Fiat που καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG).
Δείτε αναλυτικά την κατάταξη σε κάθε κατηγορία κινητήρων στους πίνακες που ακολουθούν.
[Πηγή: Carscoops / Engine of the Year]