Honda: Κινητήρας με κυλίνδρους διαφορετικού κυβισμού

Honda: Κινητήρας με κυλίνδρους διαφορετικού κυβισμού

Η Honda πρωτοπορεί, εξελίσσοντας μια οικογένεια κινητήρων στην οποία ο κάθε κύλινδρος θα έχει διαφορετικό κυβισμό από τους υπόλοιπους!

Μετά την μεταβολή του ενεργού κυβισμού ενός κινητήρα με την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, μάλλον ήρθε η ώρα να περάσουμε και σε κινητήρες με κυλίνδρους διαφορετικού κυβισμού.

Αυτό τουλάχιστον φανερώνουν τα σχέδια που κατέθεσε πρόσφατα η Honda στο ιαπωνικό γραφείο ευρεσιτεχνιών. Σε αυτά βλέπουμε ότι κάθε κομβίο του στροφαλοφόρου έχει διαφορετική απόσταση από τον άξονα περιστροφής του, επηρεάζοντας αντίστοιχα τη διαδρομή του αντίστοιχου εμβόλου. Για την ακρίβεια, η διαδρομή είναι μεγαλύτερη στους κυλίνδρους που αντιστοιχούν στο κέντρο του στροφαλοφόρου, και μικραίνει προς τα άκρα του.

Έτσι, ο συνολικός κυβισμός του κινητήρα δεν προκύπτει... δίκαια από τους κυλίνδρους που τον απαρτίζουν, αλλά κάθε κύλινδρος συνεισφέρει με διαφορετικό ποσοστό. Και ναι, όπως φαντάζεστε, το να λειτουργεί ένας τέτοιος κινητήρας χωρίς ενοχλητικούς και πιθανά καταστροφικούς κραδασμούς, πρέπει να είναι ένας άθλος.

Όπως φαίνεται από τα σχέδια, αυτή η τεχνολογία της Honda μπορεί να εφαρμοστεί σε κινητήρες με δύο, τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους αλλά και σε V6. Πότε λέτε ότι θα τη δούμε στα μοντέλα παραγωγής;

[Πηγή: Auto Guide]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube