To Group VW εξελίσσει νέα, επαναστατική τεχνολογία κινητήρων βενζίνης
Η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει τη μεταβλητή σχέση συμπίεσης και το ελεύθερο ρολάρισμα για θεαματική αύξηση της ενεργειακής απόδοσης
Ο Όμιλος Volkswagen προετοιμάζει μια επανάσταση στην απόδοση των βενζινοκινητήρων, όπως άφησε να διαφανεί το τεχνικό αφεντικό της Audi, ο Ulrich Hackenberg.
Μιλώντας στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο της Audi, o Hackenberg είπε ότι ήδη εξελίσσονται κινητήρες με «ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση για υπερπλήρωση» και «μεταβλητές σχέσεις συμπίεσης».
Είπε επίσης ότι το ελεύθερο ρολάρισμα (coasting) θα εξελιχθεί σε σημαντική τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου τα επόμενα χρόνια. Η λειτουργία coasting (όπου η μετάδοση αποσυνδέεται από τον κινητήρα όταν κλείνει το γκάζι) ήδη υπάρχει σε κάποια μοντέλα του Group VW με αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Ο Hackenberg δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πώς η Audi θα εφαρμόσει τη μεταβλητή σχέση συμπίεσης, όμως η τεχνολογία αυτή ήταν πάντα κάτι σαν το Άγιο Δισκοπότηρο για τους σχεδιαστές κινητήρων. Η δυνατότητα μεταβολής της σχέσης συμπίεσης ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του κινητήρα θα οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση της απόδοσης.
Το 2000, η SAAB είχε αποκαλύψει τον πειραματικό κινητήρα SVC (SAAB Variable Compression - επάνω), με κομπρέσορα και τούρμπο, που χρησιμοποιούσε ένα αρθρωτό μπλοκ σε δύο κομμάτια για να μεταβάλλει τον όγκο των θαλάμων καύσης και κατ’ επέκταση τη σχέση συμπίεσης. Πιο πρόσφατες εφαρμογές μεταβάλλουν τη σχέση συμπίεσης αλλάζοντας την ακτίνα των κομβίων ή μέσω του κινηματικού μηχανισμού των μπιελών.
Η Audi παρουσίασε την τεχνολογία ηλεκτρικής υπερπλήρωσης το καλοκαίρι του 2012 ως στοιχείο ενός πειραματικού V6 με διπλό τούρμπο (κάτω). Χρησιμοποιούσε ένα ηλεκτροκίνητο τούρμπο που υπερπλήρωνε τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές – κάτι που ένα συνηθισμένο τούρμπο εξάτμισης δεν μπορεί να κάνει αν δεν πάρει πρώτα στροφές ο κινητήρας για να παράγει αρκετά καυσαέρια.
Αυτή η τεχνολογία όχι μόνο επιτρέπει τους κινητήρες τούρμπο να αποδίδουν καλά από «μηδέν» στροφές, αλλά είναι και πολύ αποτελεσματική σε υποκυβισμένους (downsized) δικύλινδρους και τρικύλινδρους κινητήρες.
Ο Hackenberg είπε πως η τεχνολογία coasting, που έχει σημαντικές δυνατότητες μείωσης της κατανάλωσης, θα εφαρμοστεί σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο ήδη υπάρχει σε κάποια κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG ή S tronic. Στο δεύτερο στάδιο, το σύστημα θα λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω από 6 km/h. Στο τελευταίο στάδιο, η μετάδοση θα απεμπλέκεται και ο κινητήρας θα σβήνει όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα, κινείται σε κατηφόρα ή πλησιάζει φανάρι που ετοιμάζεται να γίνει κόκκινο.
Το ηλεκτρικό τούρμπο, η μεταβλητή συμπίεση, η απενεργοποίηση κυλίνδρων και το ελεύθερο ρολάρισμα, αν εφαρμοστούν όλα μαζί, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν θεαματικά την οικονομία καυσίμου των μελλοντικών κινητήρων βενζίνης.