Έρχονται οι νέοι 4κύλινδροι boxer της Porsche
Θα υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις, με την βασική να είναι 1,6 λίτρων.
Πριν περίπου ένα χρόνο είχαμε γράψει ότι η Porsche ετοιμάζει ένα νέο επίπεδο 4κύλινδρο κινητήρα που θα εφοδιάσει τις επόμενες γενιές των Cayman και Boxster, και την περασμένη βδομάδα μάθαμε ότι ένα τέτοιο μοτέρ θα φοράει και το νέο μικρό roadster με κωδικό 718.
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες άγγλων συναδέλφων, η Porsche τελικά ετοιμάζει μια ολόκληρη “οικογένεια” 4κύλινδρων boxer κινητήρων για τα μελλοντικά μικρά της μοντέλα. Τα σημεία των καιρών, λέγε με downsizing, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη την Porsche, αφού η βασική έκδοση του νέου 4κύλινδρου boxer θα είναι 1,6 λίτρων.
Η νέα γενιά 4κύλινδρων boxer σίγουρα θα βοηθήσει την Porsche να μειώσει και άλλο τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου, ενώ με την αρχιτεκτονική τους κρατάνε δεσμούς με τους φημισμένους 6κύλινδρος boxer που εφοδιάζουν εδώ και δεκαετίες τις 911.
Ο νέος 4κύλινδρος επίπεδος κινητήρας της Porsche θα προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: 1.6 με 213 ίππους, 2.0 με 290 ίππους και 2.5 με 365 ίππους. Όπως αντιλαμβάνεστε, η υψηλή απόδοση των κινητήρων επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση τούρμπο και φυσικά όλων των τεχνολογιών της Porsche, με την ροπή για το 2.0 να είναι 40,8 kgm και για το 2.5 48,0 kgm.
Αυτό που δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι σε ποια μοντέλα θα τοποθετηθεί ο νέος 1.6. Όπως γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, ο μικρός κινητήρας αποτελεί μέρος του προγράμματος “baby Boxster”, ενός roadster μικρότερου σε διαστάσεις από την Boxster με κωδικό 718, και ίσως εφοδιάσει και τα νέα αδελφά σπορ μοντέλα των VW και Audi.
Ο 2.0 και ο 2.5 θα εφοδιάσουν όλη σχεδόν την υπάρχουσα γκάμα της γερμανικής εταιρείας, με τις Cayman/Boxster και Cayenne να είναι τα πρώτα μοντέλα που θα τους αποκτήσουν. Τέλος, θα συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με 7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη PDK.
[Πηγή: CAR]