Η Mercedes-Benz επενδύει €3 δισ. για νέους κινητήρες
H Mercedes-Benz θα επενδύσει πάνω από τρία δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια για την εξέλιξη νέων, πιο αποδοτικών κινητήρων, με στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων.
Ήδη ο γερμανός κατασκευαστής παρουσίασε έναν ολοκαίνουργιο 2λιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα που μπήκε στη νέα E-Class, ο οποίος ενσωματώνει ένα πιο αποτελεσματικό και πιο κόμπακτ σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων αλλά και καταλύτη με πρόσθετο ουρίας που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
Ο νέος 4κύλινδρος ντίζελ κινητήρας, με την κωδική ονομασία OM 654, έχει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,9 lt/100 km και εκπέμπει μόλις 102 gr/km με ιπποδύναμη που φτάνει τους 194 ίππους. Είναι ο πρώτος από μια νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων της Mercedes-Benz που θα αρχίσουν να τοποθετούνται σε όλη τη γκάμα της εταιρείας από τώρα και μέχρι το 2019.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Oδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz E220 d
Η γερμανική εταιρεία ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη «οικογένεια» ντίζελ κινητήρων ήδη πληροί τις αυστηρότατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβριο του 2017. Μάλιστα, όπως αναφέρει, οι νέοι κινητήρες έχουν εξελιχθεί και μετρηθεί με γνώμονα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα οι εκπομπές NOx στον νέο 2λιτρο ντίζελ είναι κάτω από 80mg/km σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, τιμή που μπορεί να πέσει μέχρι και τα 13mg/km όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή.
Η Mercedes-Benz λέει ακόμα πως θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα εφοδιάζει την μεγάλη πλειονότητα των βενζινοκίνητων μοντέλων της με φίλτρα μικροσωματιδίων, μια τεχνολογία που μέχρι σήμερα εφαρμοζόταν αποκλειστικά στους πετρελαιοκινητήρες, εξαιτίας της μικρού ποσοστού μικροσωματιδίων που έχει η βενζίνη ως καύσιμο. Παρόλα αυτά η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα εφοδιάσει τις βενζινοκίνητες εκδώσεις της S-Class με τέτοιας τεχνολογίας φίλτρα, ενώ στη συνέχεια θα τοποθετηθούν και σε άλλα μοντέλα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Mercedes μπαίνει στην πρίζα
Πάντως η πιο ενδιαφέρουσα πληροφορία από την ανακοίνωση της Mercedes-Benz είναι ότι σταδιακά θα αρχίσει να εξελίσσει όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοτέρ. Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρει ότι η συγκεκριμένη –τεράστια- επένδυση γίνεται προκειμένου να κρατηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης «ζωντανοί» μέχρι την «αναπόφευκτη κυριαρχία των ηλεκτρικών οχημάτων». Υπονοεί δε ότι ανάλογες μελλοντικές τέτοιου ύψους επενδύσεις θα γίνονται προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων.