Η Magna και η Ford εξελίσσουν μπροστινό υποπλαίσιο από ανθρακόνημα
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται για να φτιάξουν ένα πολύ ελαφρύ, στιβαρό και από ελάχιστα κομμάτια υποπλαίσιο.
Η Ford και η Καναδική Magna εξελίσσουν αυτή την περίοδο κάτι πολύ ενδιαφέρον.
Ένα εμπρός υποπλαίσιο από ανθρακόνημα, που θα είναι 34% ελαφρύτερο συγκρινόμενο με ένα συμβατικό από χυτοσίδηρο. Το συγκεκριμένο υποπλαίσιο είναι ουσιαστικά το κομμάτι που υποστηρίζει τον κινητήρα του αυτοκινήτου, το κιβώτιο και την εμπρός ανάρτηση, το οποίο επιπρόσθετα έχει πολύ βασικό λόγο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε μια σύγκρουση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέο Ford Fiesta ST [video]
Πρόκειται για κάτι που θα αποφέρει με πολλαπλά οφέλη, αφού εκτός από καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, το χαμηλότερο βάρος αναμένεται να εξαργυρωθεί και σε χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Πολύ εντυπωσιακή είναι και η πληροφορία ότι το νέο υποπλαίσιο θα αποτελείται από μόλις δύο στελέχη, τα οποία θα υποστηρίζουν τέσσερα μεταλλικά στοιχεία. Για να έχετε μέτρο σύγκρισης, σκεφτείτε ότι ένα αντίστοιχο συμβατικό αποτελείται από 47 κομμάτια. Με απλά λόγια, εάν το νέο εξάρτημα περάσει τις εξετάσεις του θα μιλάμε για μια μικρή επανάσταση στη μαζική παραγωγή.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το υποπλαίσιο θα μπορεί να προσαρμοστεί σε διάφορες απαιτήσεις, κάτι που σημαίνει ότι προορίζεται και για άλλες εταιρείες εκτός από τη Ford.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost
Δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα το δούμε στην παραγωγή, θα πρέπει όμως να θεωρήσουμε βέβαιη μια περίοδο δοκιμών ενός ακόμα έτους, το λιγότερο.
Μέχρι αυτή τη στιγμή όλες οι μελέτες και τα τεστ στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δίνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα, όμως μένει ακόμα να αποδειχτεί η συμπεριφορά στον πραγματικό κόσμο, καθώς η αντοχή στη φθορά και τα χτυπήματα που ενδεχομένως να υποστεί.
Θα ακολουθήσουν τα crash test ώστε να αποδειχτεί ότι πληρούνται όλες οι προδιαγραφές ασφάλειας, όμως πάνω απ’ όλα θα πρέπει να έχει «κλειδώσει» ότι το κόστος παραγωγής θα βρίσκεται σε ανταγωνιστικό επίπεδο.
[Πηγή: Autoevolution.com]