Η Hyundai πατεντάρει κινητήρα με κυλίνδρους διαφορετικής χωρητικότητας
Η Hyundai κατέθεσε προς έγκριση πατέντα για 4κύλινδρο μοτέρ με διαφορετικού κυβισμού κυλίνδρους.
Η Hyundai υπέβαλλε αίτημα κατοχύρωσης μιας πατέντας για έναν 4κύλινδρο κινητήρα με κυλίνδρους διαφορετικής χωρητικότητας.
Επισήμως η αίτηση αφορά «στην μέθοδο για ένα μηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα ανομοιόμορφου κυβισμού». Σε απλά ελληνικά, μιλάμε για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης αποτελούμενο από κυλίνδρους διαφορετικής χωρητικότητας. Όπως γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, ο κυβισμός ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ίσα κατανεμημένος μεταξύ των κυλίνδρων. Αυτό επιβάλλεται προκειμένου να ελεγχθεί ο λόγος αέρα/καυσίμου, να υπολογιστούν τα καυσαέρια και να επιτευχθεί η απαραίτητη ζυγοστάθμιση.
Σύμφωνα με την Hyundai όμως η διάταξη αυτή δεν είναι η πλέον αποδοτική. Ένας από τους λόγους είναι ότι δαπανάται αχρείαστη ενέργεια προκειμένου να επιτευχθεί το σταθερό ρελαντί. Η ιδέα της Hyundai προβλέπει έναν 4κύλινδρο με δύο ζευγάρια κυλίνδρων διαφορετικής χωρητικότητας. Ας πούμε ότι ο κύλινδρος 1 και ο 4 θα είναι 0,4 lt ενώ οι 2 & 3 θα έχουν χωρητικότητα 0,35 lt. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα βοηθά στην εξισορρόπηση της ροπής των δύο ζευγαριών και στην αξιοποίησή της ως συνδυασμένη απόδοση. Ενώ θα φροντίζει και στην αντιμετώπιση των κραδασμών και θορύβων.
Τα πρώτα σχέδια της πατέντας κατατέθηκαν το 2015, και είδαν το φως της δημοσιότητας πριν δύο μέρες.
Πηγή Autoguide