Η Continental επανεφευρίσκει τον τροχό!
Το New Wheel Concept είναι ένα καινοτόμο σύνολο τροχού-φρένου, εξελιγμένο ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το σύστημα New Wheel Concept αποτελείται την εξωτερική ζάντα κι έναν εσωτερικό αστεροειδή φορέα που ενσωματώνει ένα αλουμινένιο δισκόφρενο.
Η Continental λέει ότι το σύνολο αυτό βελτιστοποιεί το φρενάρισμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μειώνει το βάρος και καταργεί το πρόβλημα της πτώσης απόδοσης από σκουριά στους δίσκους. Μειώνει επίσης το κόστος συντήρησης, αφού ο αλουμινένιος δίσκος είναι σχεδιασμένος για διάρκεια ζωής ίση με του αυτοκινήτου.
«Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) είναι κρίσιμης σημασίας θέμα το να καταναλώνει ο οδηγός όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια στην τριβή πέδησης», λέει ο επικεφαλής εξέλιξης φρένων της Continental, Paul Linhoff. «Κατά την επιβράδυνση, η ορμή του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια από τη γεννήτρια, αυξάνοντας την αυτονομία του EV. Γι’ αυτό ο οδηγός εξακολουθεί να πατάει το πεντάλ του φρένου – αν και αυτό σίγουρα δεν σημαίνει ότι ενεργοποιούνται πάντα τα φρένα».
Ο αστεροειδής φορέας του NWC προσαρμόζεται στην πλήμνη και η δαγκάνα του φρένου στον φορέα του τροχού, ο οποίος συνδέεται με την ανάρτηση και περιέχει τον άξονα. Η δαγκάνα πιάνει το δίσκο από μέσα, πράγμα που αυξάνει την ακτίνα πέδησης.
Χάρη στο μικρό βάρος, το EV δαπανά λιγότερη ενέργεια για να επιταχύνει και να διατηρήσει την ταχύτητά του, οπότε αυξάνεται η ηλεκτρική αυτονομία. Καθώς τα EV κάνουν ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, τα εξαρτήματα των φρένων υποβάλλονται σε μικρότερη φθορά. Έτσι, ο δίσκος δεν χρειάζεται ποτέ αλλαγή και τα μόνα εξαρτήματα που αντικαθίστανται είναι τα τακάκια – κι αυτά, λιγότερο συχνά.
Η Continental λέει ότι εξέλιξε το New Wheel Concept για αυτοκίνητα της μεσαίας και της κόμπακτ κατηγορίας, και ότι το σύστημα αποδείχτηκε «στιβαρό και πληροί όλα τα καθιερωμένα κριτήρια» για τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Απ’ όσο ξέρουμε, δεν έχουν γίνει δοκιμές σε εξωτερικό πεδίο.
Σίγουρα πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ιδέα, ειδικά σήμερα που είναι επιτακτική η ανάγκη μείωσης του βάρους των αυτοκινήτων. Η μεγάλη διάρκεια ζωής των δίσκων είναι επίσης ελκυστική, όπως και το γεγονός ότι δεν σκουριάζουν. Αναμένουμε μόνο να πιστοποιηθεί η αντοχή του συστήματος – και να δούμε και κάποια διαφορετικά σχέδια όσο αφορά στην εμφάνισή του.
[Πηγή: Continental]