Η Audi εξελίσσει σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα αμορτισέρ
Επανάσταση στην τεχνολογία των αμορτισέρ, η μεγαλύτερη από την εποχή της υδροπνευματικής ανάρτησης της Citroen.
Η Citroen άλλαξε για πάντα την αυτοκίνηση όταν παρουσίασε το 1954 την υδροπνευματική ανάρτηση στην Traction Avant και έναν χρόνο αργότερα, σε ακόμη πιο εξελιγμένη μορφή, στην DS.
Η Audi εξελίσσει σήμερα κάτι ανάλογα επαναστατικό, από μια άλλη οπτική. Δεν έχει να κάνει μόνο με την λειτουργία της ίδιας της ανάρτησης αλλά με την ανάκτηση ενέργειας. Το σύστημα λέγεται eROT, και η τεχνολογία πίσω από το περίεργο όνομα είναι πραγματικά έξυπνη.
Το eROT αντικαθιστά τα κλασικά υδραυλικά αμορτισέρ με ηλεκτρομηχανικές μονάδες, τροφοδοτούμενες από μια 48βολτη μπαταρία τοποθετημένη στον πίσω άξονα. Η Audi λέει ότι μέσω εγκεφάλου μπορεί να ρυθμίσει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και τις δυνάμεις συμπίεσης / επαναφοράς κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά, για μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση και περισσότερη άνεση.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το Audi R8 V10 στην πίστα των Σερρών και σπάμε το ρεκόρ [video]
Το σημαντικό ωστόσο με την eROT ανάρτηση είναι τα ηλεκτρικά αμορτισέρ μπορούν να κάνουν ανάκτηση ενέργειας στην φάση της συμπίεσης. Ενώ η θερμική ενέργεια που παράγεται από τα συμβατικά αμορτισέρ, λόγω της τριβής των εμβόλων, χάνεται στην ατμόσφαιρα, η eROT θα ανακτά ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα διοχετεύεται για χρήση σε άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ακούγεται... κάπως, αλλά σκεφτείτε ότι χρόνια τώρα κάτι ανάλογο γίνεται και με την ενέργεια από το σύστημα πέδησης.
Πηγή R&T