Δεν θα υπάρξουν 3κύλινδρες Mercedes C-Class
Η Mercedes-Benz δεν θα τοποθετήσει 3κύλινδρους κινητήρες στα πισωκίνητα μοντέλα της, αλλά μπορεί να το κάνει στα μικρά προσθιοκίνητα
Η Mercedes-Benz απέκλεισε τη χρήση 3κύλινδρων κινητήρων βενζίνης ή πετρελαίου στα πισωκίνητα μοντέλα της, παρότι ανταγωνιστές της όπως η BMW υιοθετούν αυτή την τεχνολογία για οικονομία καυσίμου.
«Εξετάσαμε τους 3κύλινδρους κινητήρες, αλλά απαιτούν πολλούς συμβιβασμούς, όπως στην εκλεπτυσμένη λειτουργία, και η οικονομία δεν είναι τόσο σημαντική», δήλωσε ο Bernard Heil, επικεφαλής έρευνας κινητήρων, στους συναδέλφους μας του AUTOCAR, στη Γενεύη.
Ο Heil λέει ότι πειραματίστηκαν με 3κύλινδρα μοτέρ, αλλά οι κραδασμοί και η τραχιά λειτουργία, ειδικά στις χαμηλές στροφές όπου μεγιστοποιείται η εξοικονόμηση καυσίμου, αποτελούν πολύ σοβαρό αντίτιμο.
Η Mercedes εξελίσσει τους κινητήρες της έτσι ώστε να δουλεύουν σε όσο χαμηλότερες στροφές γίνεται, κάτι που ο Heil ονομάζει “Down-speeding”.
Για ομαλή, ραφιναρισμένη λειτουργία, οι 3κύλινδροι κινητήρες χρειάζονται περιστρεφόμενα αντίβαρα, τα οποία προσθέτουν βάρος και κόστος και αναιρούν πολλά από τα πλεονεκτήματα του μειωμένου κυβισμού.
Η Mercedes πάντως είναι πιθανό να εξελίξει μια δεύτερη σειρά, λίγο μικρότερων κινητήρων ντίζελ, με κυβισμό χαμηλότερο από του πανταχού παρόντος ΟΜ651 των 2,1 λίτρων.
Ο ΟΜ651 κινεί περίπου το 70% όλων των πισωκίνητων Mercedes. O Heil δεν αποκάλυψε τον κυβισμό των νέων ντίζελ, αλλά τα 1,9 ή τα 2,0 λίτρα θα αποτελούν εναλλακτικές λύσεις.
Όμως οι προσθιοκίνητες Mercedes, όπως η A-Class και η B-Class, μπορεί να έχουν στο μέλλον 3κύλινδρα μοτέρ. Αν και θα απαιτηθούν περιστρεφόμενα αντίβαρα, ο Heil λέει ότι οι μικρότερες διαστάσεις των κινητήρων αυτών θα επιτρέψουν την τοποθέτηση ενός ηλεκτρικού μοτέρ/γεννήτριας στον εμπρός άξονα για υβριδική κίνηση.