Βιομετρικά γάντια για την ασφάλεια

Βιομετρικά γάντια για την ασφάλεια

Δοκιμάζονται στη Formula 1 και δίνουν από μακριά μια εικόνα της κατάστασης του οδηγού όταν συμβεί ατύχημα.

Η Διεθνής Ομοσπονδία FIA οργάνωσε δοκιμές των βιομετρικών γαντιών στο Ουγγρικό GP, το καλοκαίρι, και θα τις συνεχίσει σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές του GP των ΗΠΑ.

Τα high-tech γάντια έχουν αισθητήρες στο μέρος της παλάμης για να παρακολουθείται ο καρδιακός ρυθμός του οδηγού και το επίπεδο του οξυγόνου στο αίμα του. Έτσι, στην περίπτωση ατυχήματος, το ιατρικό προσωπικό μπορεί να εκτιμήσει την κατάστασή του εξ αποστάσεως.

Η νέα αυτή τεχνολογία είναι προϊόν συνεργασίας του οδηγού του ιατρικού αυτοκινήτου της F1, Alan van der Merwe, και του γιατρού της F1, Ian Roberts, που έχουν δουλέψει πάνω στην ιδέα με τη FIA.

«Μπορείς να δεις αυτό που δεν φαίνεται», εξηγεί ο van der Merwe. «Όταν σπεύδουμε στο σημείο ενός ατυχήματος, το τι συμβαίνει στο διάστημα από το ατύχημα μέχρι να φτάσουμε εκεί, είναι σήμερα άγνωστο.

«Μπορεί ο οδηγός να έχει χάσει τις αισθήσεις του για 30” και να μην το μάθουμε ποτέ, αφού ποτέ δεν θα μας το πει.

«Το να έχουμε στη διάθεσή μας αυτές τις πληροφορίες θα βοηθήσει τις ομάδες και τους οδηγούς, καθώς θα μπορούμε να εκτιμήσουμε καλύτερα την κατάσταση και να πάρουμε πιο εμπεριστατωμένες αποφάσεις».

Ο Ian Roberts προσθέτει: «Αν ένας οδηγός έχει μια σοβαρή σύγκρουση και δεν βγαίνει από το αυτοκίνητο, συμβαίνει κάτι με αυτόν; Σήμερα δεν το ξέρουμε μέχρι να φτάσουμε εκεί.

«Όλη η υπάρχουσα τεχνολογία παρακολούθησης των οδηγών είναι κλινικά βασισμένη. Και τα κλινικά συστήματα παρακολούθησης είναι σχεδιασμένα για να δουλεύουν σε καλές συνθήκες, ζεστές, χωρίς υγρασία, με καλό φωτισμό και τον ασθενή εντελώς ακίνητο. Η κίνηση, για παράδειγμα, θα καταστρέψει την παρακολούθηση.

«Δεν γνωρίζαμε τίποτε που να λειτουργεί στο εχθρικό περιβάλλον ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου».

Τα βιομετρικά γάντια έχουν ένα πανάλαφρο οπτικό αισθητήρα και μια ξεχωριστή μπαταρία, έτσι ώστε το γάντι να εξακολουθεί να παρέχει πληροφορίες ακόμα κι αφού το ηλεκτρικό ρεύμα στο αυτοκίνητο έχει διακοπεί.

Τα δεδομένα μεταδίδονται ασύρματα και μπορούν να ληφθούν όταν το ιατρικό αυτοκίνητο έχει πλησιάσει στα 500 μέτρα από το σημείο του ατυχήματος, έτσι ώστε οι γιατροί να έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν.

Οι Roberts και van der Merwe πιστεύουν ότι η δυνατότητα να παίρνεις δεδομένα ήδη από τη στιγμή της σύγκρουσης, θα ωφελήσει τον ιατρικό κόσμο γενικότερα.

«Ποτέ δεν είχαμε δεδομένα που να καλύπτουν όλο το χρονικό διάστημα από το ατύχημα μέχρι να φτάσει ο οδηγός στο νοσοκομείο ή μέχρι να ξαναβρεί πλήρως τις αισθήσεις του», λέει ο van der Merwe.

«Αν καταλήξει σε ασθενοφόρο ή ελικόπτερο, μπορούμε να έχουμε αυτό το ενδιαφέρον παράθυρο πληροφόρησης ώστε να ξέρουμε πώς εξελίσσεται η κατάσταση του παθόντος όταν φτάσει εκεί».

Και ο Roberts προσθέτει: «Αυτό είναι κάτι σαν πεδίο δοκιμών, διότι ξέρουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε να δουλεύει στο σκληρό περιβάλλον ενός μονοθεσίου F1, οπότε θα μπορεί να δουλέψει και σε άλλα σκληρά περιβάλλοντα».

[Πηγή: Autosport]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube