Talbot-Lago 2500 Coupé T14 LS 1955-1956: Φίνα γραμμή
Ύστερα από τον πόλεμο, η Talbot δεν κατάφερε να βρει τον διασκελισμό της. Με τη 2.500άρα T14 LS έριξε το τελευταίο φυσίγγι της, αλλά για ακόμη μια φορά δεν βρήκε τον στόχο.
Δίχως να προσποιείται ότι είναι η Bugatti, η Talbot, όπως Delage ή η Delahaye, με τα σπορτίφ και πολυτελή μοντέλα της φιγουράριζε μεταξύ των πιο εμβληματικών και προβεβλημένων Γάλλων κατασκευαστών της δεκαετίας του ’30.
Από το 1946, η παραγωγή πήρε ξανά εμπρός και η φίρμα από τη Surences ξαναμπήκε στο παιχνίδι. To ανάστημά της ως κατασκευάστριας κύρους επιβεβαιώθηκε από τη μεταπολεμική κυβερνητική επιτροπή της Γαλλίας που ήταν υπεύθυνη για τον καθορισμό των ποσοστώσεων για τις πρώτες ύλες στις διάφορες βιομηχανίες.
Με το βλέμμα στις αγορές του εξωτερικού και τον επαναπατρισμό πολύτιμων συσκευών και εργαλείων που είχαν κλαπεί από τους ναζί, τα αυτοκίνητα της Talbot βασίστηκαν σε ακριβά και ντεμοντέ προπολεμικά μοντέλα. Αυτοκίνητα που βρέθηκαν έκπληκτα απέναντι στον ανταγωνισμό των ωραίων Ιταλίδων και των αμερικανικών θηρίων τίγκα στο νίκελ.
Η ύστατη επίθεση
Το 1951, με το φάσμα της πτώχευσης εμπρός της, η Talbot δεν κατέθεσε τα όπλα. Η φίρμα ακολούθησε το δαπανηρό αγωνιστικό πρόγραμμά της και λανσάρισε δύο χρόνια αργότερα το κουπέ Grand Sport με 6κύλινδρο μοτέρ 210 αλόγων κάτω από το καπό.
Πολιτογραφημένη ως μια από τις ταχύτερες του είδους της και της εποχής της, αλλά πολύ βαριά και πανάκριβη -κόστιζε όσο έξι Citroen Traction 15/6- εκτός από τα ρεκόρ ταχύτητας εξασφάλισε στην Talbot και το ρεκόρ στα… κεσάτια.
Ευαίσθητη και με ευήκοα ώτα στις κριτικές, η γαλλική φίρμα αποφάσισε να λανσάρει εμπορικά ένα μοντέλο πιο ελαφρύ, αλλά κυρίως πιο οικονομικό, με 4κύλινδρο μοτέρ 2,5 λίτρων. Της καροσερί του, τέλειο υπό κλίμακα ανάτυπο της «χοντρής» 4.5, δεν της έλειπε η ισορροπία και συνδύαζε αρμονικά μια κλασική κομψότητα με μια υποψία αγριάδας.
Ελαφριά χάρη στο μοντέρνο σασί της με σωληνωτό πλαίσιο, όφειλε ωστόσο να αρκεστεί σε ξεπερασμένες αναρτήσεις και σε ένα μοτέρ που βασιζόταν σε προπολεμικό μπλοκ. Γρήγορη, πειστική στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και διαθέτοντας εικόνα και ουσία υψηλής ποιότητας, η 2500 Coupé T14 LS ήταν ένα πραγματικά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στης αγορά των σπόρτσκαρ.
Λίγοι και καλοί
Η υποδοχή της στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του 1955 ήταν μάλλον ενθαρρυντική και οι πρώτες T14 που κατασκευάστηκαν ελάχιστα αργότερα βρήκαν γρήγορα ιδιοκτήτη. Πωλήσεις που ωστόσο δεν ξεπέρασαν το στενό πλαίσιο των πιστών της φίρμας.
Λίγο ακριβότερη από την Jaguar XK 140 με το 6κύλινδρο μοτέρ ή την Aston Martin DB2/4 Mk II και πολύ περισσότερο από την Alfa Romeo 1900C SS Coupé, και ταλανιζόμενη από τα καπρίτσια του μοτέρ της και τις φήμες που ήθελαν την Talbot να πτωχεύει, η 2500 Coupé T14 LS τελικά έκλεισε την παραγωγή της με 54 αυτοκίνητα.
H ισχνή συνολική παραγωγή του μοντέλου είναι λογικό ότι ανεβάζει ισχυρά την τιμή της Talbo-Lago 2500 Coupé T14 LS στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου. Έτσι μια του ’54 ή του ’55 σε κατάσταση Concours πλησιάζει τις 350 χιλιάδες ευρώ, ενώ μια σε εξαιρετική κατάσταση φτάνει τις 300. Αλλά ακόμη και ένα δείγμα σε υποφερτή κατάσταση δεν πέφτει κάτω από τις €170.000
Η 2500 Coupé T14 LS με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 2.491 cc
Ισχύς 120 PS
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Παραγωγή 54 αυτοκίνητα (1955-1956)
Τιμή σήμερα Από €170.000 έως €345.000 (ανάλογα με την κατάσταση)