Στα σπορ ηλεκτρικά Toyota θα «κατεβάζεις» ήχo από V8 και V12
Άνοστα ηχητικά τα ηλεκτρικά; Tα δικά μας δεν θα είναι, λέει η Toyota.
H ηχητική πανδαισία ενός V8 ή ενός V12 είναι κάτι που θα μας λείψει στην ηλεκτροκίνηση. Όχι όμως στα σπορ ηλεκτρικά Toyota του μέλλοντος, όπου ο κάτοχος θα μπορεί να «κατεβάσει» τον ήχο της αρεσκείας του και να τον «φορτώσει» στο όχημά του για να του προσδώσει το ηχόχρωμα που επιθυμεί.
Νωρίτερα φέτος, η Toyota αποκάλυψε το πρωτότυπο FT-SE, το ηλεκτρικό alter ego του MR2. Η μάρκα με έδρα το Τόκιο απευθύνεται πλέον έντονα και στο συναίσθημα, κάτι που ο Akio Toyoda φοβάται μη χαθεί στο μέλλον.
Βαρέθηκες τον V8; Γιατί να μη δοκιμάσεις τον V12; Ή μήπως έναν ψηλόστροφο V10 από Formula 1 της δεκαετίας του '90;
Μιλώντας σχετικά στο Top Gear, εκπρόσωπος της εταιρείας έκανε το εξής σχόλιο: «Πώς θα σας φαινόταν να μπορούσατε να κατεβάσετε τον αγαπημένο σας ήχο κινητήρα και προγράμματα δυναμικής οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα θα εκλύετε μόνο χαμόγελα»;
Δεν είναι η πρώτη εταιρεία που κάνει ανάλογες σκέψεις. Η Hyundai μάλιστα τις έχει ήδη ενσωματώσει στο Ioniq 5 N παραγωγής. Συνθετικοί ήχοι βγαίνουν από τα ηχεία και προσομοιάζουν το ηχόχρωμα κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ενώ το κορεατικό μοντέλο επιδόσεων έχει τρεις διάκριτους ήχους για να διαλέξετε, η Toyota θέλει οι πελάτες της να «κατεβάζουν» αυτό που τους αρέσει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Hyundai Ioniq 5 N αποκτά αγωνιστικό Ενιαίο Πρωτάθλημα
Σύμφωνα με τον διευθυντή της GR-Gazoo Racing, Masahito Watanabe, η Toyota δεν επαφίεται στα υπάρχοντα ηχοχρώματα των διάφορων θερμικών κινητήρων. Προσπαθεί να δημιουργήσει έναν ήχο που να ταιριάζει με την οδηγική εμπειρία των EV επιδόσεων.
«Κατασκευάσαμε πολλά πρωτότυπα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία κι ανακαλύψαμε ότι ο ήχος έχει τεράστιο αντίκτυπο στο πόσο καλά περνάς πίσω από το τιμόνι. Αυτό είναι κάτι που αισθανθήκαμε έντονα στη φάση της εξέλιξης. Εργαζόμαστε λοιπόν να αναπτύξουμε έναν ήχο που ΝΑ δίνει αυτή την αναζωογονητική αίσθηση».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota Sport Crossover, νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο EV από την Toyota
Δεν είμαστε σίγουροι τι θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα «προγράμματα δυναμική οδήγησης», αλλά σίγουρα θα είναι πιο περίπλοκα από τους συνθετικούς ήχους του κινητήρα.
Πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης; Περισσότερο βάρος στο τιμόνι; Ακόμα πιο ακαριαία απόκριση των ηλεκτρομοτέρ; Να ξεκλειδώνονται επιπλέον PS, όπως έκανε η Tesla με το Model 3 Long Range;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Akio Toyoda, εφιάλτες ότι τα Toyota θα ξαναγίνουν βαρετά
Θυμίζουμε ότι οι Ιάπωνες έχουν πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες για τα σπορ ηλεκτρικά Toyota του μέλλοντος. Ήδη ετοιμάζουν χειροκίνητο κιβώτιο με 14 ταχύτητες για τα EV τους, οπότε ο Akio Toyoda μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Τα Toyota δεν θα ξαναγίνουν βαρετά.