smart, όχι στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, αγκαλιάζει τον υβριδισμό
smart, όχι στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, αγκαλιάζει τον υβριδισμό
Η smart είχε υιοθετήσει την 100% ηλεκτρική γκάμα, αλλά τώρα λέει να βάλει και βενζίνη στο κρασί της. Κατά πώς φαίνεται όμως μόνο για τον Νέο Κόσμο και τον καινούργιο πρόεδρό του.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Γνωρίσαμε τη smart ως μια κατασκευάστρια διθέσιων αυτοκινήτων πόλης, αλλά έχει αλλάξει προσανατολισμό στις δεκαετίες που μεσολάβησαν. Τα τελευταία χρόνια, συστήνεται ως αμιγώς ηλεκτρική γκάμα με γκάμα που απαρτίζεται από 100% EV μοντέλα. Κάτι που θα αλλάξει σύντομα.
Τα ηλεκτρικά ολοένα ανεβάζουν τα ποσοστά τους, αλλά όχι σε όλες τις αγορές. Και στο κάτω-κάτω, μία ακόμα επιλογή μόνο καλό θα κάνει στις πωλήσεις
Η απόφαση επιβεβαιώθηκε από αξιωματούχους της smart μετά τη δημοσίευση φωτογραφιών πρωτότυπων δοκιμών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θυμίζουμε ότι η εταιρεία ανήκει στην Geely και στη Mercedes-Benz. Θα είναι η δεύτερη μάρκα της κινεζικής Geely που είχε αποφασιστεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική γκάμα κι αλλάζει πλάνα. Η έτερη είναι η Lotus.
Σχολιάζοντας την κίνηση, ο εκπρόσωπος ευρωπαϊκών επιχειρήσεων της smart δήλωσε στο Autocar: «Είναι σημαντικό να ανταποκρινόμαστε στις ολοένα και πιο διαφορετικές απαιτήσεις κι επιθυμίες των πελατών. Η smart δεν μπορεί να αποκλείσει καμία τεχνολογική λύση για το μέλλον στην τρέχουσα χρονική στιγμή».
Οι τεχνικές λεπτομέρειες της plug-in hybrid έκδοσης του #5 παραμένουν ασαφείς, αν και πιστεύεται ότι θα χρησιμοποιεί μια παραλλαγή του συστήματος NordThor που έχει ήδη τοποθετηθεί σε άλλα νέα μοντέλα της Geely. Συμπεριλαμβανομένου του Galaxy 7 EM-i.
Το κινεζικό μοντέλο συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων με έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 lt, που αποδίδει 110 ίππους και 136 Nm. Φορώντας μπαταρία χωρητικότητας έως 19,1 kWh, η ηλεκτρική του αυτονομία ανέρχεται στα 120 km, πάντα σύμφωνα με το αισιόδοξο κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών. Επικοινωνήσαμε με την ελληνική εισαγωγική και μας διαβεβαίωσε ότι τα τεκταινόμενα δεν αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media