SEAT, οι δασμοί στα κινεζικά EV απειλούν τους Ευρωπαίους

SEAT, οι δασμοί στα κινεζικά EV απειλούν τους Ευρωπαίους

Το αφεντικό της SEAT προειδοποιεί ότι μπορεί να χρειαστεί να «αρχίσει να απολύει ανθρώπους» και «να σταματήσει να φτιάχνει Ibiza και Arona» λόγω των δασμών στο Tavascan.

SEAT

Η SEAT προειδοποίησε ότι ο αντίκτυπος των νέων δασμών που έβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικής κατασκευής EV μπορεί να την αναγκάσει να σταματήσει την παραγωγή των Ibiza και Arona.

Και «να αρχίσει να απολύει ανθρώπους» σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσει τις οικονομικές απώλειες. Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει επί του παρόντος το SUV SEAT Tavascan στην Κίνα και επιβαρύνεται με πρόσθετο φόρο εισαγωγής 20,7% που έχει επιβάλλει η ΕΕ από τον Οκτώβριο του 2024. Επιπλέον του προηγούμενου 10%.

Μήπως η λύση είναι να μεταφερθεί όλη η παραγωγή εντός της Ευρώπης;

SEAT

Οι δασμοί εισήχθησαν για να καταπολεμηθούν οι επιδοτούμενες από την κυβέρνηση κινεζικές μάρκες. Και να προστατέψουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Wayne Griffiths έχει αντίθετη γνώμη. Θεωρεί ότι οι δασμοί «δεν προστατεύουν την Ευρώπη ή την Ισπανία», αντίθετα «θα μας βλάψουν». Αναφέρθηκε μάλιστα στην επίδραση που έχουν στην ικανότητα της εταιρείας να επιτύχει τους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους εκπομπών ρύπων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SEAT, δεν είναι ακόμα ώρα για να μπούμε στην ηλεκτροκίνηση

Προειδοποίησε ότι οι οικονομικές συνέπειες όσον αφορά τις χαμένες πωλήσεις και τα ακριβά πρόστιμα θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα η SEAT να αναγκαστεί να μειώσει το εργατικό δυναμικό της και τη θερμική της γκάμα.

SEAT

«Αυτό μας φέρνει δυνητικά σε μια θέση όπου θα πρέπει να αρχίσουμε να απολύουμε ανθρώπους. Αυτή τη στιγμή πληρώνουμε τα χρήματα από την τσέπη μας αντί για τον πελάτη, αλλά δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε για πάντα».

Εάν δεν καταργηθούν οι δασμοί και τα πρόστιμα των ρύπων, «θα πρέπει να σταματήσουμε να κατασκευάζουμε το Ibiza και το Arona» και «να μειώσουμε την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για να εξισορροπήσουμε το μείγμα των πωλήσεων».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MINI Cooper, το μεγαλύτερο θύμα των δασμών κατά της Κίνας

Ο Griffiths δεν επιβεβαίωσε εάν μια τέτοια διακοπή θα ήταν μόνιμη ή προσωρινή. Τον Δεκέμβριο του 2024, η SEAT υποσχέθηκε να ανανεώσει τα Ibiza και Arona αργότερα μες στο 2025 και να τα προσφέρει με υβριδικά συστήματα.

SEAT

Αναφέρθηκε επίσης στην Tesla, η οποία κατάφερε να μειώσει στο 7,8% τον δασμό στο Model 3 που κατασκευάζεται στην Κίνα. «Εξετάζουμε όλες τις επιλογές μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», δήλωσε ο Βρετανός. «Και το καλό είναι ότι έχουμε την υποστήριξη της ισπανικής κυβέρνησης για την εξεύρεση λύσης».

Ερωτηθείς ποιο ποσοστό επιβάρυνσης θα θεωρούσε ιδανικό, είπε «μηδέν». Προσθέτοντας: «Αν και το μηδέν δεν είναι μηδέν, είναι 10%, αυτό που ίσχυε ήδη δηλαδή. Αλλά αυτό ήταν πάντα εκεί, ήταν η βάση για τη λήψη όλων των αποφάσεων».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube