Renault 5 Turbo 3E, μπαίνει στην παραγωγή αλλά η τιμή σοκάρει
Ο CEO της Renault ανακοίνωσε ότι το 5 Turbo 3E θα μπει στην παραγωγή, αλλά σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και με υψηλή τιμή.
Μας έτρεξαν τα σάλια όταν η Renault παρουσίασε το πρωτότυπο 5 Turbo 3E. Και τώρα μαθαίνουμε ότι θα μπει στην παραγωγή από το επόμενο έτος. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Alpine κι αποτελεί ηλεκτρική μετενσάρκωση του κλασικού Renault 5 Turbo.
Βασίζεται χαλαρά στο σημερινό ρετρό Renault 5, αλλά με ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα, ξεχωριστή πλατφόρμα κι ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων που αποδίδουν περί τους 500 ίππους. «Όταν έχεις ένα μοντέλο που είναι τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση, γιατί να μην ξεπεράσεις τα όρια;», δήλωσε ο Fabrice Cambolive, διευθύνων σύμβουλος των Γάλλων. Για την ώρα, τα μοναδικά που γνωρίζουμε για το 5 Turbo 3E είναι ότι θα παραχθεί «σε πολύ περισσότερες» από 150 μονάδες. Κι ότι θα κοστίζει «πολύ κάτω» από τα €265.000 που τιμάται η A110 R Ultime.
Χαρμόσυνα νέα, αλλά το οδηγοκεντρικό μοντέλο θα απευθύνεται σε πολύ λίγους. Φραγκάτους...
«Πολλοί αγοραστές, που γνωρίζουν ήδη πόσο θα κοστίζει, είναι έτοιμοι να επενδύσουν γιατί πιστεύουν ότι τέτοιου είδους μοντέλο, δεν θα χάσει ποτέ την αξία του», δήλωσε ο Cambolive. Υπογραμμίζοντας ότι το αυθεντικό Turbo χτυπάει αντίστοιχες κι υψηλότερες τιμές. Χαρακτηρίζοντας την τιμή αγοράς «δίκαιη για το προϊόν και την ισχύ του».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault R5 Turbo 3E, 380 PS και κίνηση πίσω [video]
Το αρχικό πρωτότυπο 5 Turbo 3E ξεσήκωσε τα πλήθη στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το 2023. Όπως κι εκείνο, το μοντέλο παραγωγής αναμένεται να ενσωματώνει μηχανικό χειρόφρενο για ευκολότερο «ξεκόλλημα» στην πλαγιολίσθηση.
Θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε «λιγότερο από 3,5”» και το μοναδικό κοινό σχεδιαστικό στοιχείο που έχει με το Renault 5 είναι η γωνία του παρμπρίζ. Θα βασίζεται σε κάρμπον πλαίσιο, ενώ το αμάξωμά του έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση και την ψύξη. Το διθέσιο πρωτότυπο χρησιμοποιούσε ένα σωληνωτό πλαίσιο με roll-cage στο πίσω μέρος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς να ξεχάσεις το 6τροχο Renault 5 Turbo με τα δύο μοτέρ; [video]
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πρωτότυπης έκδοσης ήταν οι τρεις λειτουργίες drift, με την πιο ακραία να επιτρέπει ακόμα και donuts. Επικροτούμε τα όλο και πιο οδηγοκεντρικά EV, όπως το Ioniq 5 N.