VW ID. Xtreme: Ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που λατρεύει την περιπέτεια
Με βάση το ID.4 GTX η Volkswagen παρουσίασε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που συνδυάζει τις ικανότητες ενός αυθεντικού εκτός δρόμου μοντέλου με τις ανέσεις των μοντέρνων SUV.
Θέλοντας να τονίσει την ευελιξία που χαρακτηρίζει την πλατφόρμα ΜΕΒ, η Volkswagen παρουσίασε το ID. Xtreme. Ένα όχημα που βασίζεται στο ID.4 GTX αλλά έχει συνολικά αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης και εντυπωσιακές εκτός δρόμου ικανότητες.
Το ID. Xtreme αποτελεί δημιούργημα του τομέα Volkswagen Engineering και εξελίχθηκε υπό την καθοδήγηση του Andreas Reckewerth. Η συνολική ισχύς έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 30% συγκριτικά με το ID.4 GTX, κάτι που σημαίνει 387 PS και 0-100 km/h σε μόλις 5,3”. Η διαφορά έγκειται στον ισχυρότερο πίσω κινητήρα (279 PS) και συμπληρώνεται από αναβαθμισμένο λογισμικό στη μονάδα ελέγχου του συστήματος. Αντιθέτως, στον εμπρός κινητήρα των 109 PS δεν ανακοινώνονται αλλαγές.
Σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, το ID. Xtreme χρησιμοποιεί επιλογές με αγωνιστική τεχνογνωσία και είναι ρυθμισμένο με 30 mm περισσότερη απόσταση από το έδαφος. Την ίδια στιγμή, τα μετατρόχια είναι 20 mm φαρδύτερα χάρη σε αποστάτες τροχών που είναι 3D printed. Οι τροχοί τώρα, αποτελούνται από 18άρες ζάντες και ειδικά εκτός δρόμου λάστιχα, ενώ τα φτερά είναι 50 mm φαρδύτερα για να υποστηρίζουν την εκτός δρόμου υπόσταση του μοντέλου.
Η κοιλιά του αυτοκινήτου προστατεύεται από ένα πολύ στιβαρό φύλλο αλουμινίου που καλύπτει ολόκληρο το εμβαδό της, από το εμπρός μέχρι και πίσω, συμπεριλαμβανομένης φυσικά της μπαταρίας των 77 kWh. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία αυτό το στέλεχος είναι σχεδιασμένο ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να απορροφά δυνάμεις σε συνεργασία με την εμπρός προστατευτική μπάρα.
Πολύ χαρακτηριστική είναι και η σχάρα οροφής του ID. Xtreme, η οποία έχει σχήμα κηρήθρας και μεγάλη μεταφορική ικανότητα, ενώ αποκαλύπτει και το ΜΟΤΟ του μοντέλου: «Made with passion and friends».
Επιπρόσθετα διαθέτει και εγκατάσταση ισχυρού φωτισμού τεχνολογίας LED, έτσι ώστε να διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού σε αφιλόξενα εκτός δρόμου περιβάλλοντα. Μαζί δε με την ιδιαίτερη, πολύ υψηλής ποιότητας βαφή αλλά και τις υπόλοιπες πινελιές όπως οι μαύρες και πορτοκαλί λεπτομέρειες, ο extreme χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται ακόμα περισσότερο.
Στην καμπίνα που είναι τετραθέσια, τα σπορ εμπρός καθίσματα και οι ανθεκτικές επενδύσεις από γκρι μικροΐνες ξεχωρίζουν, μαζί με τις πορτοκαλί ραφές. Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως αντί για τη μεσαία πίσω θέση υπάρχει πλέον αποθηκευτικός χώρος, ενώ τα πίσω καθίσματα υπόσχονται σωστή στήριξη στους επιβάτες ακόμα και στην εκτός δρόμου κίνηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η πληροφορία πως η μπαταρία των 77 kWh του ID. Xtreme βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο της ζωή της, αφού το αυτοκίνητο αποτελεί στην ουσία ένα τροποποιημένο «μουλάρι» από εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν για την εξέλιξη του ID.4 GTX.
Κάτι που, για να επιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε, είναι εφικτό χάρη στην τεράστια ευελιξία που εξασφαλίζει η MEB πλατφόρμα, στην οποία σχετικά μικρές αλλαγές σε ρυθμίσεις και μηχανικά μέρη μπορούν να δώσουν μοντέλα με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα.