KIA Stinger GT420: Ένα πρωτότυπο σχεδιασμένο για την πίστα
Με ισχυρότερο κινητήρα, διαφορετική ανάρτηση και χαμηλότερο βάρος.
Η KIA παρουσίασε το Stinger GT420, ένα μοναδικό πρωτότυπο που εξελίχθηκε για χρήση σε πίστα με εκτενή δίαιτα, περισσότερη ισχύ και νέο στήσιμο της ανάρτησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Kia Stinger 3.3 T-GDI στην Αυστραλία
Ως βάση για την κατασκευή του μοντέλου που ανέλαβε η KIA Μ.Βρετανίας και το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της κορεάτικης φίρμας στο Rüsselsheim της Γερμανίας, χρησιμοποιήθηκε ένα Stinger προ-παραγωγής με μακρά θητεία ως δημοσιογραφικό όχημα.
Εξωτερικά, το Stinger GT420 ξεχωρίζει χάρη στα αγωνιστικού τύπου γραφικά που αναφέρουν τα ονόματα των εταιρειών που πρόσφεραν ανταλλακτικά για την εξέλιξή του. Σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής οι διαφορές εντοπίζονται στο νέο σπλίτερ, τις επιπλέον εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα που εξυπηρετούν την ψύξη των φρένων, το μεγαλύτερο πίσω διαχύτη και την επέκταση της αεροτομής.
Οι ζάντες OZ Racing Leggera 19" είναι ελαφρύτερες κατά 5kg σε σχέση με τις εργοστασιακές και φορούν ελαστικά Pirelli Trofeo-R. Πίσω τους κρύβονται φρένα της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 380mm εμπρός.
Από το εσωτερικό έχουν αφαιρεθεί όλα τα μη απαραίτητα στοιχεία (αερόσακοι, πίσω καθίσματα, ηλεκρτικά παράθυρα, ηχοσύστημα, επενδύσεις κτλ), κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το GT420 να ζυγίζει 150 kg λιγότερο από το μοντέλο παραγωγής. Ενδεικτικό είναι πως μόνο η μπαταρία Lite Blox γλιτώνει 22 kg σε σχέση με την εργοστασιακή.
Μπροστά τοποθετήθηκαν αγωνιστικά καθίσματα της Sparco με ζώνες τεσσάρων σημείων, ενώ ένα πλήρες ρολ κέιτζ ενισχύει την ασφάλεια σε περίπτωση ανατροπής.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο twin-turbo κινητήρας V6 3,3 λίτρων που πλέον αποδίδει 428 PS (+58 PS) και 560 Nm ροπής (+50 Nm). Οι επεμβάσεις που οδήγησαν στην αύξηση της ισχύος αφορούν επαναπρογραμματισμό του ECU, μπουζί της HKS, φίλτρο αέρα της K&N και εξάτμιση της Miltek Sport χωρίς καταλύτη. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων έχει διαφορετική χαρτογράφηση και βελτιωμένο σύστημα ψύξης για να αντέχει την αυξημένη πίεση της χρήσης σε πίστα.
Σημαντικές αλλαγές έχει υποστεί και η ανάρτηση η οποία αποτελείται από ελατήρια Eibach Pro με σφιχτότερη ρύθμιση και αμορτισέρ Mando. Το αρνητικό κάμπερ στους εμπρός τροχούς έχει αυξηθεί στις 2,5 μοίρες, οι αντιστρεπτικές έχουν αυξημένο πάχος 25 mm και 17 mm πίσω, ενώ στον πίσω άξονα έχουν προστεθεί επιπλέον δοκοί για αυξημένη ακαμψία. Τέλος, τα συστήματα ABS και ESP έχουν επαναρυθμιστεί για να να είναι λιγότερο παρεμβατικά σε περιβάλλον πίστας.
Το GT420 δεν είναι κάποιο μοντέλο που προορίζεται για την παραγωγή, όσο μια άσκηση εξέλιξης των μηχανικών της KIA που στον ελεύθερό του χρόνο θέλησαν να δοκιμάσουν τα όρια της πλατφόρμας του Stinger.
Παρόλα αυτά, αν κρίνουμε από τις εργατοώρες και τους πόρους που δαπανήθηκαν για την εξέλιξή του πρωτοτύπου, είναι πολύ πιθανό τα ευρήματα να χρησιμοποιηθούν σε κάποιο μελλοντικό σπορ μοντέλο της εταιρείας.