Audi TT Clubsport Concept: Με 600 PS και ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή
Άλλο ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο για το φεστιβάλ του Group VW στο Wörthersee, αυτή τη φορά από την Audi.
Για δεύτερη φορά σήμερα βλέπουμε ένα concept με την ονομασία Clubsport από το γερμανικό όμιλο. Σε αντίθεση με την έκδοση του VW Golf GTI όμως που θα μπει στην παραγωγή, το σούπερ-ΤΤ της Audi είναι απλώς μια πλατφόρμα επίδειξης για τις νέες τεχνολογίες του Ingolstadt.
Ο τετρακύλινδρος TFSI των 2,5 lt έχει πλέον, εκτός του συμβατικού τούρμπο, έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή (e-turbo) που φτάνει στο όριο περιστροφής του άμεσα και συνεχίζει να παρέχει ισχύ ακόμα κι όταν τα καυσαέρια δεν αρκούν για να κινήσουν ικανοποιητικά τη φτερωτή του τούρμπο.
Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να αυξήσουν την πίεση του τούρμπο και, συνεπώς, την ισχύ και ταυτόχρονα να δώσουν «γρήγορη επιτάχυνση από τις χαμηλές rpm» χάρη στην άμεση απόκριση του e-turbo.
Η ιπποδύναμη φτάνει τα 600 PS, η ροπή τα 65,6 kgm και το βάρος τα 1.396 kg. Η δύναμη περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Για τα 0-100 km/h αρκούν μόλις 3,6’’ και η τελική φτάνει τα 310 km/h ενώ, όπως σημειώνει η Audi, στα πρώτα 2,5’’ έχει καλύψει 16 m, 6 περισσότερα από ένα αντίστοιχο μοντέλο χωρίς το e-turbo.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο εξέλιξης της εταιρείας Ulrich Hackenberg, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το TT Clubsport είναι «σχεδόν έτοιμη να μπει στην παραγωγή». Όχι πάντως στο ΤΤ-RS επειδή θα έμπαινε στα χωράφια του R8…
Το ΤΤ Clubsport φοράει τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 275/30 και κεραμικά φρένα. Σε σχέση με το ΤΤ παραγωγής, είναι 14 cm φαρδύτερο και διαθέτει μια ρυθμιζόμενη αεροτομή που έχει εξελιχθεί στο αγωνιστικό TT Cup.
Στο εσωτερικό υπάρχουν κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο, αγωνιστικά μπάκετ με ζώνες τεσσάρων σημείων και επενδύσεις από ανθρακονήματα και αλκαντάρα σε μαύρο και πορτοκαλί χρώμα.
[Πηγή: Audi]