Alpine A110 E-ternité: Ένα σπορ ηλεκτρικό πρωτότυπο!
Δεδομένης της φιλοσοφίας της Alpine, δεν περιμέναμε να δούμε σύντομα κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο. Παρόλα αυτά, ο Luca de Meo δήλωσε πως «θέλω να ηλεκτροδοτήσω την Alpine ώστε να διατηρήσει το όνομά της στην αιωνιότητα». Εξ ου και το πρωτότυπο A110 E-ternité.
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κυριαρχούν στις επιταχύνσεις από στάση, όταν όμως μιλάμε για πραγματικά σπορ κατασκευές, το μειωμένο βάρος και -σε δεύτερο βαθμό- η δυνατότητα σταθερά υψηλής απόδοσης, αποτελούν εμπόδια που ακόμα δεν έχουν λυθεί. Έτσι, οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων αποτελούν πρακτικά τα τελευταία βενζινοκίνητα προπύργια, σε ένα κόσμο που αφήνει πίσω του τα υγρά καύσιμα. Τώρα ήρθε η σειρά της Alpine να παρουσιάσει το A110 E-ternité. Το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο, με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την ίδρυσή της.
Όπως αναφέρει και η ίδια η φίρμα, πρόκειται για μια άλυτη αντίφαση για κάποιους αλλά ταυτόχρονα για μια πρόκληση αντάξια της Alpine και των παθιασμένων ομάδων των μηχανικών της. Ξεκινώντας από το σύστημα κίνησης, τα κελιά του συσσωρευτή είναι πανομοιότυπα με αυτά του ηλεκτρικού Renault Mégane E-Tech. Ωστόσο, για να επιτευχθεί η βέλτιστη κατανομή βάρους και να παραμείνει το αυτοκίνητο όσο πιο χαμηλό γίνεται, η μπαταρία δεν τοποθετήθηκε κάτω από το πάτωμα αλλά σε ειδικές θέσεις, εμπρός και πίσω. Πιο συγκεκριμένα τοποθετήθηκαν 8 modules πίσω από τα καθίσματα, σε σχετικά κατακόρυφη θέση και άλλα 4 modules μπροστά, κάτω από το καπό.
Παρά την προσθήκη αυτών των δώδεκα modules, το συνολικό βάρος της Alpine A110 E-ternité παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (1.378 kg) για ηλεκτρικό όχημα. Η συνολική αύξηση αγγίζει τα 258 κιλά, τη στιγμή που μόνο η μπαταρία ζυγίζει 392 κιλά. Όσο για την κατανομή του βάρους, αγγίζει το 42/58, αρκετά κοντά στα συμβατικά Α 110 που κυμαίνονται στο 43/57.
Αναφορικά με τον κινητήρα, συναντάμε ένα ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα, με ισχύ 242 PS και ροπή 300 Nm. Πιο ενδιαφέρον όμως είναι το κιβώτιο δύο σχέσεων, που είναι κατασκευασμένο από την ίδια την Alpine, σε συνεργασία με τον υποκατασκευαστή κιβωτίων της. Αυτό ακολουθεί μία λογική διπλού συμπλέκτη, είναι ικανό να σηκώνει υψηλότερη ροπή και ταυτόχρονα παραμένει ελαφρύ και συμπαγές σε διαστάσεις. Ρίχνοντας μια ματιά στα νούμερα, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 4,5” ενώ η τελική του αυτοκινήτου φτάνει τα 250 km/h.
Κατά τα άλλα, στο πρωτότυπο A110 E-ternité συναντάμε μία αποσπώμενη οροφή, ένα νέο ηχοσύστημα και infotainment, όπως επίσης νέα υλικά στο εσωτερικό του. Το αν τελικά θα περάσει στην παραγωγή, δεν το γνωρίζουμε. Από ότι φαίνεται όμως, δεν θα αργήσει η μέρα που η Alpine θα προσθέσει και κάτι ηλεκτρικό στη γκάμα της.