Το πρωτότυπο Mazda Iconic SP είναι το νέο RX-7
Με 370 PS από το διρότορο υβριδικό σύνολο που καίει υδρογόνο, το Mazda Iconic SP ζυγίζει 1.450 kg.
Η Mazda επέστρεψε στο Σαλόνι της Ιαπωνίας για πρώτη φορά από το 2019 κι άφησε άφωνο το κοινό με το εντυπωσιακό πρωτότυπο Mazda Iconic SP. Το «S» στο «SP» σημαίνει «spirit - πνεύμα» και προέρχεται από το RX-7 Spirit R, ενώ το «P» σημαίνει «passion - πάθος».
Αν και δεν υπάρχει ευθεία αναφορά στο RX-7, το πρωτότυπο είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένο από το εμβληματικό σπορ μοντέλο με τον περιστροφικό κινητήρα. Η επάνοδός του φημολογείται εδώ και χρόνια, οπότε το Iconic SP ίσως είναι η απάντηση της Mazda στις προσευχές των φανατικών της οδήγησης.
Και Wankel και μπαταρία κι υδρογόνο. Με 370 PS στα 1.450 kg, ο διάδοχος του RX-7 σέβεται εξίσου το περιβάλλον και τον λάτρη της οδήγησης.
Πάντα αντισυμβατική, η ιαπωνική εταιρεία πάντρεψε την υβριδική υποβοήθηση με έναν Wankel με δύο ρότορες, ο οποίος θα μπορεί να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο.
Ξεχάστε τα παλιά RX-7 που έκαιγαν τον άμπακο, εδώ θα απολαμβάνουμε 370 PS με περιβαλλοντική συνείδηση. Μιλάμε για αύξηση πάνω από 100 ίππους σε σχέση με το τελευταίο διπλά υπερτροφοδοτούμενο RX-7.
Η Mazda κατάφερε να διατηρήσει το βάρος χαμηλά, στα 1.450 kg. Αυτό σημαίνει ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο παραμένει κάτω από το 4, ενώ οι Ιάπωνες μηχανικοί υπερηφανεύονται για την ιδανική κατανομή βάρους 50:50.
Σε αντίθεση με το ξεχείλωμα των νέων μοντέλων σε όλες τις διαστάσεις, το Iconic είναι στην πραγματικότητα λίγο πιο κοντό από το RX-7 στα 4.180 mm, αλλά με μακρύτερο μεταξόνιο στα 2.590. Το πιο αξιοπερίεργο είναι το ύψος των 1.150 mm, περίπου 75 mm πιο χαμηλά από το RX-7 τέταρτης γενιάς.
Το SP διαθέτει ένα εξαιρετικά χαμηλό καπό που μόνο ένας περιστροφικός κινητήρας θα μπορούσε να επιτρέψει. Το μόνο που λείπει είναι οι αναδυόμενοι προβολείς. Αναφορά στο RX-7 αποτίουν κι οι στρογγυλεμένες πόρτες, οι οποίες ανυψώνονται ελαφρώς.
Όταν ανοίγουν, αποκαλύπτουν μια σχετική λιτή καμπίνα που διαθέτει δύο μικρές οθόνες, λίγους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και φανερώνουν ότι η Mazda εστιάζει στην απλότητα και δε θέλει τίποτα να αποσπά τον οδηγό από την απόλαυση της οδήγησης.
Θα είναι έγκλημα εάν οι Ιάπωνες δεν βάλουν στην παραγωγή το Mazda Iconic SP. Είναι ο μεγάλος αδερφός που αποζητά το Mazda MX-5 Miata από τότε που το RX-8 μάς αποχαιρέτησε πριν από μια δεκαετία και βάλε.