Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται προς την αρχιτεκτονική 800V για τα EV τους
Αναλυτές πιστεύουν πως στο άμεσο μέλλον η πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα υιοθετήσει αρχιτεκτονική 800V, ώστε να βελτιώσουν τους χρόνους φόρτισής τους.
Μέχρι στιγμή ελάχιστα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 800V για την φόρτισή τους. Μερικά από αυτά είναι η Porsche Taycan, το Audi e-tron GT, το Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6. Η πλειοψηφία των νέων ηλεκτρικών χρησιμοποιεί τεχνολογία 400V, αλλά αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον.
Ο διπλασιασμός των Volt επιτρέπει να μειωθεί ο χρόνος φόρτισης κατά το ήμισυ, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να μειώσουν το μέγεθος της μπαταρίας, πράγμα που μεταφράζεται σε χαμηλότερο βάρος. Επιπλέον, τα συστήματα 800V λειτουργούν με μικρότερα και πιο ελαφριά καλώδια καθώς μπορούν διοχετεύουν την ίδια ισχύ με λιγότερη ένταση. Επιπλέον, το αμερικάνικο Auto News τονίζει σε ανάλυσή του ότι η αρχιτεκτονική 800V είναι πιο αποδοτική και προσφέρει ευκολότερη θερμική διαχείριση.
«Το 2025 οι πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά θα έχουν αρχιτεκτονική 800V και η Hyundai με την Κia έχουν αποδείξει ότι τα αυτοκίνητα με συστήματα 800V μπορούν να έχουν και ανταγωνιστική τιμή» δήλωσε ο πρόεδρος της προμηθεύτριας των αυτοκινητοβιομηχανιών GKN, Dirk Kesselgruber, σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Για να μπορούν όμως οι ιδιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η τεχνολογία 800V, θα πρέπει να αναβαθμιστούν και oι υποδομές φόρτισης. Για παράδειγμα, οι ταχυφορτιστές 350 kW μπορούν να προσθέσουν 100 km αυτονομίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα σε μόλις 5-7 λεπτά φόρτισης.
Αναγνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα της, κατασκευαστές όπως η Volvo, η Polestar, το γκρουπ Stellantis, η General Motors και η Louts έχουν ήδη ανακοινώσει ότι εξελίσσουν ηλεκτρικές πλατφόρμες αρχιτεκτονικής 800V για τα μελλοντικά EV τους.