Nyobolt, ηλεκτρική Lotus Elise με 1.246 kg και φόρτιση σε 4' 37”
Η Nyobolt θα μας κάνει να ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε: Γίνεται ένα ηλεκτρικό να ζυγίζει όσο ένα Clio, να έχει σχεδόν 500 ίππους και να φορτίζει στο 5λεπτο;
Τα ηλεκτρικά είναι βαριά, φορτίζουν αργά και δεν έχουν πλάκα στην οδήγηση. Η Nyobolt είναι μια βρετανική φίρμα που γελάει με όλες τις παραπάνω δηλώσεις.
Ένα πρωτότυπο Nyobolt έχει ήδη αρχίσει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Εμπνέεται από τη Lotus Elise και με βάρος 1.246 kg, προφανώς δεν μπορεί να κοντράρει την Elise πρώτης γενιάς, αλλά είναι πιο ελαφρύ από την Evora.
Όση ώρα χρειάζεσαι για να κάνεις ένα τσιγάρο ανάμεσα στους γρήγορους γύρους σου στην πίστα, η ηλεκτρική Elise θα είναι και πάλι ετοιμοπόλεμη
Η επίσημη παρουσίαση έγινε πέρσι τέτοια εποχή ως τεχνολογική δήλωση. Προς άγραν κατασκευαστών που θα ήταν πρόθυμοι να χρυσοπληρώσουν τις τεχνολογίες που ενσωματώνει το Nyobolt.
Τώρα, ένα πρωτότυπο πραγματοποεί δοκιμές εξέλιξης σε δημόσιους δρόμους. Είτε για να παραχθεί ως αυτούσιο μοντέλο, είτε για να τελειοποιήσει τις δυνατότητές του, που θα πουληθούν στη συνέχεια σε αυτοκινητοβιομηχανίες που θα τις καρπωθούν. Όπως η VW που επένδυσε $5 δισεκατομμύρια στη Rivian για το εξελιγμένο της λογισμικό.
Η εταιρεία από το Cambridge υπερηφανεύεται ότι κράτησε το βάρος χαμηλά, σε θερμικά επίπεδα, χρησιμοποιώντας μικρή κι ελαφριά μπαταρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το υβριδικό σύστημα στη νέα BMW M5 ζυγίζει όσο ένα Caterham
Έχοντας χωρητικότητα μόλις 35 kWh, μπορεί να φορτίσει με 350 kW, κάτι που σε πραγματικές δοκιμές μεταφράζεται σε 4' 37” για τη φόρτιση από το 10% στο 80%.
Και τι γίνεται με την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου; Η Nyobolt ισχυρίζεται ότι έχει πραγματοποιήσει 4.000 πλήρεις κύκλους ταχυφόρτισης – που αντιστοιχούν σε 1.000.000 km – κι η μπαταρία διατήρησε περισσότερο από το 80% της χωρητικότητάς της.
Και πόσες τέτοιες επαναστατικές μπαταρίες θα μπορούσε να κατασκευάσει η Nyobolt; Δηλώνει ότι η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει ακόμα και φέτος. Αυξανόμενη σε 1.000 τεμάχια το επόμενο έτος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Ferrari ετοιμάζει εγγύηση μπαταρίας με €7.000 τον χρόνο
Αν όμως υπάρξει ενδιαφέρον και γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις, θα μπορούσε να παράγει δύο εκατομμύρια μονάδες ετησίως χρησιμοποιώντας το «ευέλικτο» μοντέλο παραγωγής της.
Δεν γνωρίζουμε ακόμα αν η ηλεκτρική διάδοχος της Lotus Elise πρώτης γενιάς θα βρει όντως τον δρόμο της για την παραγωγή. Αλλά δείχνει το πώς θα μπορούσαν να είναι τα σπορ μοντέλα του μέλλοντος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Caterham Project V με 272 ηλεκτρικούς ίππους
Ελαφριά, πανίσχυρα — το πρωτότυπο έχει περισσότερους από 460 ίππους — και με πολύ γρήγορη φόρτιση όσο ο οδηγός παίρνει μια ανάσα ανάμεσα στους γρήγορους γύρους στο track-day στην πίστα.