VW Golf Variant, τώρα και με μοτέρ 1.5 TGI
Η επένδυση δισ. της VW για την ηλεκτρική κινητικότητα, δεν πτοεί το παράλληλο ενδιαφέρον του Wolfsburg για το φυσικό αέριο.
Μία από τις επιλογές για να υποστηρίξει ο χρήστης ενός αυτοκινήτου την (πιο) πράσινη αυτοκίνηση είναι το φυσικό αέριο. Σε κάποιες περιπτώσεις δε, ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, είναι πιο οικολογικό ακόμα και από τα EV. Αυτός λοιπόν είναι και ο λόγος για τον οποίο το CNG είναι διαθέσιμο στα σουπερμίνι και στα κόμπακτ μοντέλα της VW, με πιο πρόσφατο τη στέισον εκδοχή του Golf, το Golf Variant.
Τα Golf που καίνε και φυσικό αέριο δεν είναι φρέσκο φρούτο, καθώς υφίστανται στην αγορά εδώ και χρόνια. Για την πρόσφατη περίπτωση όμως, η αλλαγή είναι σημαντική, καθώς το Golf Variant πέρασε από το 1.400άρι μοτέρ TGI, στο νέο 1.5 TGI, κερδίζοντας 20 άλογα (130 PS) και 20 Nm ροπή παραπάνω.
Όπως και με το προηγούμενο μοτέρ, το 4κύλινδρο 1.500άρι είναι η προσαρμογή του 1.5 TSI Evo προκειμένου να καίει και φυσικό αέριο. Προφανώς και διατηρείται το υπερτροφοδοτούμενο set-up του κινητήρα, αλλά με νέα σωθικά προκειμένου να αντιμετωπίσει την καύση του συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Και φυσικά, το μοτέρ συμμορφώνεται με τους τελευταίους κανονισμούς εκπομπών, στους οποίους το προηγούμενο δεν ανταποκρινόταν.
Η εικόνα που βλέπετε σε τύπο διαγράμματος δείχνει μια ακόμη μεγάλη αλλαγή: Τρεις δεξαμενές CNG αντί για δύο, αλλά ένα πολύ μικρότερο ρεζερβουάρ βενζίνης. Το τελευταίο παίρνει μόλις εννέα λίτρα. Η ποσότητα όμως μάλλον δεν δημιουργεί άγχος ανεφοδιασμού, καθώς αρκεί μέχρι και για 200 km (κατά WLTP).
Οι τρεις δεξαμενές CNG, που κατασκευάζονται από CFRP και μέταλλο για περισσότερη ασφάλεια, μπορούν να αποθηκεύσουν συνολικό όγκο 115 λίτρων, που ισοδυναμεί με 17,3 kg συμπιεσμένου αερίου. Η αυτονομία με φυσικό αέριο από μόνη της έχει αυξηθεί κατά περίπου 80 km, επιτρέποντας διάνυση απόστασης μέχρι και 440 km (κατά WLTP) μόνο με CNG.
Η VW φαίνεται να πιστεύει ότι η Γερμανία θα είναι μια μεγάλη αγορά για το Golf Variant TGI, οπότε και προχώρησε στην αναβάθμισή του. Επί του παρόντος, υπάρχουν μόνο 100.000 αυτοκίνητα που κινούνται με CNG, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στο ένα εκατομμύριο έως το 2025. Το φυσικό αέριο μπορεί να είναι μέχρι και 40% φθηνότερο από τη βενζίνη και μέχρι στιγμής το VW Group διαθέτει 19 μοντέλα CNG, γκάμα που θα ενισχυθεί και με νέα.