
Toyota: Νέο MR2, Celica και ένα σούπερκαρ Lexus στον ορίζοντα
Επιστροφή θρυλικών ονομάτων και ένα φιλόδοξο V8 διάδοχο του LFA ετοιμάζει η Toyota στο άμεσο μέλλον.


Η Toyota ετοιμάζεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο δύο εμβληματικά ονόματα της ιστορίας της, την Celica και το MR2, ενώ παράλληλα σχεδιάζει ένα νέο κορυφαίο μοντέλο που θα αποτελέσει τον πνευματικό διάδοχο του Lexus LFA.
Με αυτή την τριπλή επίθεση, η ιαπωνική φίρμα στοχεύει να ανανεώσει τη γκάμα της και να ενισχύσει τη σπορ ταυτότητά της, καλύπτοντας τα κενά που αφήνουν τα σημερινά μοντέλα όπως η GR Supra, η οποία πλησιάζει στο τέλος του κύκλου ζωής της, και η GR86, που αποσύρθηκε πρόωρα από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω αυστηρών κανονισμών της ΕΕ.
Η Toyota βάζει τα γυαλιά στους σπορ κατασκευαστές με νέο MR2, Celica και έναν V8 διάδοχο του Lexus LFA
Η αναβίωση των Celica και MR2, μαζί με την ήδη επιτυχημένη GR Supra, υλοποιεί το όραμα του προέδρου της Toyota, Akio Toyoda, να επιστρέψουν οι «τρεις αδελφοί» στη σκηνή. Σε συνδυασμό με το GR Yaris και την επόμενη γενιά της GR Supra, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, η νέα τριάδα υπόσχεται να φέρει έναν ανανεωμένο σπορ χαρακτήρα στις εκθέσεις της Toyota παγκοσμίως.
Η καρδιά των νέων Celica και MR2 θα είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας G20E, ο οποίος αποκαλύφθηκε πρόσφατα στο Tokyo Auto Salon. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο G20E μπορεί να αποδίδει πάνω από 400 ίππους στην έκδοση δρόμου, ενώ στις αγωνιστικές εφαρμογές η ισχύς του φτάνει τα 600 άλογα.
Ο κινητήρας έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση σε ένα τροποποιημένο GR Yaris, το οποίο ονομάστηκε M Concept. Εκεί, τοποθετήθηκε πίσω από τα πίσω καθίσματα αντί για τη συνηθισμένη θέση μπροστά, διατηρώντας παράλληλα το σύστημα τετρακίνησης, θυμίζοντας τα θρυλικά αγωνιστικά Group B της δεκαετίας του ’80, όπως τα Ford RS200 και Lancia Delta S4.
Η Toyota δεν αποκάλυψε επίσημα τον λόγο πίσω από αυτή την ασυνήθιστη διάταξη, περιοριζόμενη να δηλώσει ότι το M Concept αποτελεί δοκιμαστικό πεδίο για τον νέο κινητήρα. Ο πρόεδρος της Gazoo Racing, Tomoya Takahashi, δήλωσε στο Tokyo Auto Salon ότι η εταιρεία «θα βρει έναν τρόπο να το εντάξει στη γκάμα». Όλα δείχνουν ότι το M Concept θα εξελιχθεί στην αναβίωση του MR2, το οποίο παραδοσιακά χαρακτηριζόταν από τη κεντρική θέση του κινητήρα. Το σχεδίασή του ενδέχεται να αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο FT-Se, που παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show του 2023.
Με έναν τυπικό κύκλο ανάπτυξης τεσσάρων ετών, το νέο MR2 αναμένεται να είναι έτοιμο για παραγωγή γύρω στο 2028. Ωστόσο, η Toyota ίσως επισπεύσει την εξέλιξή του, ώστε να προλάβει τις επικείμενες απαγορεύσεις πώλησης αυτοκινήτων με αποκλειστικά θερμικούς κινητήρες στις ευρωπαϊκές αγορές. Η νωρίτερα κυκλοφορία θα επιτρέψει στο MR2 να καλύψει το κενό που αφήνει η τρέχουσα GR Supra, της οποίας η έκδοση A90 Final Edition, περιορισμένη σε 300 μονάδες παγκοσμίως, παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2024.
Η Celica, που φημολογείται ότι θα είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα που θα κυκλοφορήσει, θα χρησιμοποιεί τον G20E τοποθετημένο μπροστά, διατηρώντας ωστόσο την τετρακίνηση. Σύμφωνα με το ιαπωνικό περιοδικό Best Car, ενδέχεται να επαναφέρει το όνομα GT-Four, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στις ειδικές εκδόσεις του μοντέλου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) τις δεκαετίες του ’80 και ’90.
Υπάρχουν μάλιστα εικασίες ότι η Celica θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC, καθώς οι νέοι κανονισμοί της FIA από το 2027 επιτρέπουν μεγαλύτερη ποικιλία αμαξωμάτων, συμπεριλαμβανομένων «ειδικών» σχεδίων.
Στον αντίποδα, ο διάδοχος του Lexus LFA, που προαναγγέλθηκε με το πρωτότυπο GR GT3 πριν από τρία χρόνια, φέρνει έναν ισχυρό V8 κινητήρα με διπλά τούρμπο, σε αντίθεση με τον ατμοσφαιρικό V10 του προκατόχου του. Το νέο σούπερκαρ έχει εντοπιστεί σε δοκιμές σε πίστες όπως το Spa-Francorchamps και το Nürburgring Nordschleife, τόσο σε έκδοση δρόμου όσο και σε αγωνιστική μορφή, με στόχο να είναι έτοιμο για αγώνες το 2026.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς GT3 της FIA, το αγωνιστικό μοντέλο πρέπει να βασίζεται σε ένα υπάρχον αυτοκίνητο δρόμου, γεγονός που υποδηλώνει ότι η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει νωρίτερα.
Ο νέος V8 αναμένεται να αποδίδει 500-600 ίππους στην αγωνιστική του μορφή, με το βάρος του αυτοκινήτου να μην ξεπερνά τα 1.300 kg, σύμφωνα με τους περιορισμούς της κατηγορίας GT3. Η έκδοση δρόμου πιθανότατα θα ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία. Η Lexus δεν έχει ακόμα ανακοινώσει επίσημο όνομα, αλλά έχει κατοχυρώσει το σήμα «LFR», το οποίο παραπέμπει τόσο στη σύνδεση με το LFA όσο και στην υψηλή απόδοση του μοντέλου.
Με αυτές τις εξελίξεις, η Toyota όχι μόνο αναβιώνει την κληρονομιά της αλλά και τοποθετείται δυναμικά στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, συνδυάζοντας τεχνολογία, απόδοση και αγωνιστικό DNA.
Πηγή: Autocar