Scoop: Audi R8 2.9 V6 σε δοκιμές
Το νέο και επερχόμενο Audi R8 2.9 V6 απαθανατίστηκε σε δοκιμές στο δρόμο πριν από το ντεμπούτο του το 2018.
Η Audi είναι έτοιμη να τοποθετήσει τον 2,9λιτρο κινητήρα τούρμπο V6 που μοιράζεται με την Porsche Panamera σε τέσσερα νέα μοντέλα επιδόσεων, περιλαμβανομένου του νέου R8.
Ένα πρωτότυπο εξέλιξης Audi R8 απαθανατίστηκε σε δοκιμές στην Ευρώπη με το νέο μοτέρ V6 κάτω από καπό του, που θα προσφέρει μια νέα βασική έκδοση στο γερμανικό σούπερκαρ με το λανσάρισμά του την επόμενη χρονιά. Ο διτούρμπινος 2,9λιτρος κινητήρας v6 είναι ο ίδιος που κινεί την Porsche Panamera, τα Audi RS4 Avant και RS5 Coupé, ενώ θα τοποθετηθεί και στο επόμενο RS Q5. Πρόκειται για ένα μοτέρ με περιεχόμενη γωνία 90ο που εξελίχτηκε από κοινού από τις Audi και Porsche, ως μέλος μιας νέας σπονδυλωτής οικογένειας κινητήρων, γνωστής υπό την εσωτερική κωδική ονομασία KoVoMo.
Το νέο μοτέρ V6 έρχεται να αντικαταστήσει τον παλιό ατμοσφαιρικό 4,2λιτρο V8, έναν κινητήρα που δεν διατίθεται πλέον με τη δεύτερη γενιά του R8. Το διευθυντήριο του Ingolstadt τον περιγράφει ως υψηλού κόστους εξέλιξης προκειμένου να συμμορφωθεί με τα μελλοντικά πρότυπα ρύπων της ΕΕ. Ταυτόχρονα όμως είναι και απαγορευτικός για τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, καθώς εκεί η φορολογία συνδέεται άμεσα με τη χωρητικότητα του κινητήρα.
Στην πρόσφατη Panamera 4S, ο 2,9 V6 αποδίδει 440 άλογα στις 5.650 rpm και 55,1 kgm μεταξύ 1.750 και 5.500 rpm. Με μικρές επεμβάσεις, το κοινό μοτέρ των Audi/Porsche θα μπορούσε να ανέβει πάνω από τους 500 PS, παρότι η πίεση του τούρμπο είναι ήδη στα 1,5 bar, ωστόσο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα ποια θα είναι η ισχύς του στα δύο από τα τέσσερα μοντέλα της Audi –το R8 και RS Q5. Ισχύς που θα μπορούσε να διαφέρει σε αυτά τα τελευταία δύο μοντέλα, καθώς άνθρωποι μέσα από την Audi είπαν ότι αυτός ο V6 θα αποκτήσει περισσότερες από μία εκδόσεις ισχύος.
Ο νέος 2,9λιτρος κινητήρας διαφέρει σε χωρητικότητα από το ελαφρά μεγαλύτερο 3λιτρο μοτέρ V6, προϊόν της ίδιας συνεργασίας, που φορά το πρόσφατο Audi S4. Διαφοροποίηση υπάρχει και στο σύστημα τροφοδοσίας/εισαγωγής, με το μοτέρ του S4 να χρησιμοποιεί ένα τούρμπο διπλής εισόδου, ενώ το 2,9λιτρο V6 δύο τούρμπο.
Οι μόνες οπτικές διαφορές μεταξύ των μοντέλων V6 και V10, απ’ ό,τι βλέπουμε στο πρωτότυπο εξέλιξης των φωτογραφιών, είναι οι μικρότερες μπούκες της εξάτμισης πίσω από τη γρίλια. Το πρώτο κατέστη δυνατό λόγω του μικρότερου όγκου του V6.