Ριζοσπαστικό ηλεκτρικό VW σχεδιάζεται για το 2019
Η VW θέλει «να κάνει μια δήλωση» με τη μορφή ενός προηγμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με αυτονομία 500 km.
Οι κορυφαίοι μηχανολόγοι της Volkswagen αποδέχτηκαν την πρόκληση του CEO της φίρμας, Herbert Diess, να φτιάξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να είναι εξίσου εμβληματικό με το Golf.
Το μυστικό σχέδιο, που αποκαλύπτει το «αδελφό» μας AUTOCAR, θεωρείται από τον Diess ως πυλώνας των προσπαθειών που κάνει η VW για να ανακτήσει τη φήμη της που αμαυρώθηκε από την υπόθεση “dieselgate”. O Diess το περιγράφει ως ορόσημο για τη φίρμα, ανάλογο με το πρόγραμμα δισεκατομμυρίων του πρώην εργοδότη του, της BMW, από το οποίο γεννήθηκε το i3.
Ο Diess είπε στους επικεφαλής μηχανολόγους της VW να δημιουργήσουν «το Volkswagen για την ψηφιακή εποχή», και οι καλύτεροι μηχανικοί στο κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της εταιρείας, στο Braunschweig, ήδη δουλεύουν πάνω στο καινούργιο αυτοκίνητο, που ο στόχος είναι να παρουσιαστεί το 2019.
Ο Diess προκάλεσε την ομάδα του να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης για την ηλεκτρική απόδοση, να εξελίξει τεχνολογία αιχμής στη συνδεσιμότητα και τα συστήματα infotainment, και επίσης να σχεδιάσει το αυτοκίνητο με τρόπο που να επιδεικνύει τις τεχνολογικές ικανότητες της VW.
Η επίλεκτη ομάδα μηχανικών αυτή τη στιγμή καθορίζει τη γενική χωροταξία του ηλεκτρικού μοντέλου, που λέγεται ότι έχει μήκος γύρω στα 4,400 m. Το e-Golf (κάτω) έχει μήκος 4,255 m, πράγμα που σημαίνει ότι θα διεκδικήσει πωλήσεις στην ίδια κατηγορία, έχοντας ξεχωριστό ντιζάιν μέσα-έξω και βέβαια δικό του, ξεχωριστό κινητήριο σύστημα.
«Θα διατυπώσει θέση, θα κάνει μια ηχηρότατη δήλωση», είπε ένας επικεφαλής μηχανικός που είναι σε γνώση του προγράμματος. «Θα χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής, αλλά θα διατίθεται σε μια τιμή που θα το κάνει προσιτό στον μέσο αγοραστή αυτοκινήτου».
Πηγές από τη VW είπαν στο AUTOCAR ότι το αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτό μοντέλο θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα MEB του VW Group, η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πλατφόρμα αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο BUDD-e concept, το νέο ηλεκτρικό VW Minibus που εκτέθηκε στη CES του Las Vegas (φωτ. κάτω). Η VW είχε πει τότε ότι η πλατφόρμα «αναγγέλλει μια θεμελιακή αλλαγή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άρα και για το αυτοκίνητο γενικώς, επειδή η ΜΕΒ πετάει στη θάλασσα όλη τη σαβούρα των ορυκτών καυσίμων, καθώς έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Ως αποτέλεσμα, η VW υποστηρίζει ότι η εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, η χωροθεσία και τα οδηγικά χαρακτηριστικά όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αλλάξουν θεαματικά.
Οι διαφορές σε σχέση με τα σημερινά αυτοκίνητα θα είναι στην πολύ καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου (ως προς τις εξωτερικές διαστάσεις), στην πιο ευέλικτη συμπεριφορά στο δρόμο και στη μεγαλύτερη συνδεσιμότητα. Επιπλέον, η VW έχει βάλει στόχο την αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας μέσω της χρήσης «κομπάκτ» ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών υψηλής απόδοσης.
Ενώ η VW υπολογίζει σε μια αυτονομία έως και 300 km για το e-Golf της επόμενης γενιάς, που αναμένεται το 2018, οι μηχανολογικές παράμετροι που έχουν τεθεί για το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο λέγεται ότι στοχεύουν μια αυτονομία πάνω από 500 km – την ίδια που ανακοινώνει η Porsche για την έκδοση παραγωγής του Mission-E.
Παρά τον παραλληλισμό του BUDD-e concept με το νέο ηλεκτρικό, πηγή μέσα από το R&D της φίρμας λέει ότι τα δύο μοντέλα εξελίσσονται ξεχωριστά, αν και από την ίδια πλατφόρμα ΜΕΒ.
Ο CEO του VW Group, Matthias Müller, έχει ανακοινώσει ότι θα υπάρχουν 20 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά μοντέλα στην γκάμα του ομίλου έως το 2020.
«Εκμεταλλευόμαστε τη σημερινή κρίση [dieselgate] για να αναπροσανατολίσουμε τον όμιλο», είπε. «Νιώθω ότι τώρα έχουμε την ευκαιρία να φτιάξουμε μια νέα και καλύτερη Volkswagen».
Με εξαίρεση το πολύ high-tech VW XL1 (φωτ. κάτω), η εταιρεία είχε μέχρι σήμερα επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση υπαρχόντων μοντέλων, όπως τα e-up! και e-Golf. Πριν το dieselgate, είχε μια συντηρητική προσέγγιση στο θέμα της πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.