Renault Mégane R.S. Ultime, ο επίλογος της σειράς R.S.
Το κύκνειο άσμα των μοντέλων Renaultsport κάνει το επίσημο ντεμπούτο του αυτή την εβδομάδα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Tokyo. Το Renault Mégane R.S. Ultime θα παραχθεί σε μικρό αριθμό και σκοπεύει να αποτελέσει ένα τέλος αντάξιο της πορείας των RS.
Για να μην παρεξηγηθούμε, η Billancourt δεν σκοπεύει να μην ξανακατασκευάσει ποτέ κάποιο γρήγορο μοντέλο με το νέο Renault Mégane R.S. Ultime. Είναι όμως ειλημμένη απόφαση από εδώ και στο εξής όλες οι performance εκδόσεις της να φέρουν την υπογραφή της Alpine.
Επίσης, οι εκπομπές ρύπων ωθούν τους πάντες γοργά προς την ηλεκτροκίνηση, οπότε όταν οι Γάλλοι μιλάνε για τον επίλογο της σειράς RS, δεν έχουμε κανένα λόγο να μη θρηνήσουμε για το τέλος μίας εποχής.
Η Renault Sport ιδρύθηκε το 1976, αριθμός που, εν μέρει, χαρακτηρίζει το νέο Renault Mégane R.S. Ultime, καθώς θα παραχθεί σε αντίστοιχα κομμάτια.
Σε σχέση με τα απλά Mégane, το Renault Mégane R.S. Ultime φοράει ένα βαρύ bodykit που του δίνει 50 mm πιο φαρδιά φτερά μπροστά και κατά 45 mm φαρδύτερα πίσω.
Παράλληλα ξεχωρίζει από τους πλευρικούς αεραγωγούς, τους προβολείς R.S. Vision, την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση και τον αεροδυναμικό πίσω διαχύτη.
Αρκετά μέρη του αμαξώματος έχουν βαφτεί σε μαύρο χρώμα, όπως οι λογότυποι, οι τροχοί και οι χειρολαβές. Επίσης, πολλά στοιχεία από τον εξοπλισμό προέρχονται από τα Mégane R.S. και Mégane R.S. Trophy. Ενδεικτικά αναφέρουμε την τηλεμετρία on-board και τις ψηφιακές οθόνες 10” για τα όργανα και 9,3” για το infotainment.
Ενδιαφέρουσα πινελιά στο εσωτερικό του Renault Mégane R.S. Ultime τα μπάκετ της Recaro με το μονόγραμμα R.S. Αντίστοιχα το μεταλλικό ταμπελάκι με τον αύξοντα αριθμό του αυτοκινήτου και την υπογραφή του Laurent Hurgon, του οδηγού που πέτυχε όλα τα ρεκόρ στο Nürburgring, στη Suzuka και στο Spa-Francorchamps.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος, «το Mégane R.S. αντιπροσωπεύει τα 15 χρόνια της δουλειάς μου στη Renault Sport. Από τη Φάση 2 του Megane II, βελτιώνουμε συνεχώς τις δυναμικές επιδόσεις του, προκειμένου να παραμείνουμε ο ηγέτης στα σπορ αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα ρεκόρ στο Nürburgring Nordschleife αποτελούν αξέχαστες προκλήσεις, γεμάτες πάθος, αδρεναλίνη και συγκίνηση. Και τώρα, το Renault Mégane R.S. Ultime... Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που υπογράφω την έκδοση που επιστεγάζει αυτό το υπέροχο έπος».
Αναφορικά με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, προφανώς θα είναι καλύτερες από ποτέ. Οι άνθρωποι της Renaultsport μας προετοιμάζουν με ένα 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 300 ίππων και 420 Nm, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στην Ευρώπη σε συνδυασμό με κιβώτιο EDC. Αυτό είναι λίγο παράξενο καθώς οι ενδιαφερόμενοι εκτός ηπείρου θα έχουν στη διάθεσή τους μηχανικό κιβώτιο.
Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται εμπρός, μέσω ενός μηχανικού διαφορικούtorsen. Το 0-100 ολοκληρώνεται στα 5,7” ενώ ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στην οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις έχουν εξελιχθεί περαιτέρω, παραμένει το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL, οι τροχοί είναι 19” με Potenza S007 semi-slick ελαστικά και τα φρένα φέρουν την υπογραφή της Brembo.
Τι απομένει; Να κονταροχτυπηθούν μερικές χιλιάδες petrolhead για το ποιος θα πρωτοπάρει ένα από τα 1.976 μηχανικού διαφορικού. Και πολύ περισσότερο να το δούμε μία τελευταία φορά να γράφει χρόνους στις πίστες και κατόπιν να συγκρίνουμε νούμερα με αυτά του Honda Civic Type-R. Ένα τέλος εποχής αντάξιο της ιστορίας που έγραψαν.